Kastrerad hane med honor
Hur länge bör man vänta med att sätta in hanen till honor efter kastrering?
brukar det inte vara typ 6 veckor så alla hormoner tror jag det är ska gå ur kroppen? Eller är det längre till och med :S
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Det är nog snarare så att det är dräktighet man är orolig för när man sätter ihop med honor, inte hormoner sas. Jag vet inte hur länge spermier kan överleva i sädesledare och evt komma ut därifrån sedan för befruktning. Är det brallan du åsyftar så borde det vara hellugnt by now btw.
#2 Jag hade en hankatt en gång som blev pappa ungefär en månad efter att han vart kastrerad. Helt omöjligt enligt vet, men jag förstår inte hur det annars skulle ha gått till…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

4-6 veckor ska man vänta för spermierna kan vara kvar så länge. Så minst 6 veckor hade jag väntat, dumt att chansa.
ja förlåt, jag menade spermierna, inte hormoner, haha. Gud vad dum jag känner mig nu.
Min veterinär sa 4 veckor. Men samma får man höra om kaniner, medans vissa säger 6 veckor.
Så det är nog helt klart säkrast att vänta 6 veckor.

#5 äsch då, ibland blire fel bara :)
#7 tack för att du rättade mig i alla fall:)
Det är brallan. Strax över två veckorsen han kastrerades.
Väntar någon vecka till då

Han ska sitta själv i åtta veckor om du vill vara säker. Innan dess skulle jag inte sätta in honom om du inte vill ha bebisar.
Oj, blir fler och fler veckor för varje inlägg 

Man räknar med minst sex veckor för att testosteronet ska gå ur kroppen. Sen är det psyket som ska hänga med också.
8 veckor när hanen ska sitta med honor som man vet att det inte finns levande spermier kvar.

#12 Fast det beror nog på vem man frågar. Min veterinär (Cecilia Trägårdh) säger 4-6 veckor. Och hon om någon kan ju det där.
Men sen skadar det inte med att vänta någon vecka längre heller, för man vill ju i vilket fall som helst inte ha ungar efter en dominant hane, om han nu kastrerades av den anledningen:)
Man kan aldrig vara nog säker, bättre en extra vecka än oväntade bebisar ;D
you can't face the problem, if the problem is your face……
Min veterinär sa 3-4.
Han klarar säkert att sitta ensam ett tag till, då han redan gjort det ett par månader. Och han funkar verkligen inte med mina pojkar, så flickorna är det enda valet.
Dock är dom gamla och slöa, hoppas dom klarar ett intro