Bli råttägare..?
Hej.
Jag har läst väldigt många inlägg och trådar på den här sidan (grymt bra sida f.ö.) Och jag har varit intresserad av och köpa 2 råttor ett bra tag, men vet inte exakt vart jag ska vända mig så jag undrade om någon här kunde hjälpa mig? Sen om ni kan säga huruvida det är en bra ide för mig att ens införskaffa sig råttor? Vill bara inte åta ansvaret om jag för någon anledning inte skulle vara passande som råttägare.
Jag är student, 24 år gammal, bor i Luleå själv i en 1:a (28 kvm). Uppvuxen med 2 katter så jag är van och bo i hushåll med husdjur (katterna finns dock hos mamma numera). Så min rädsla är ju att jag studerar och är i campusområdet mellan kl 09-16 varje dag. Är det för lång tid för dom och vara på egen hand?
Om ni har några frågor så SNÄLLA fråga på. Jag försöker bara klura ut om jag ska slå till eller ej. Känns lite själviskt och bara köpa för att dom är söta (vilket dom äääär, herregud man dör ju lite) =)
Kram, Liya
Råttorna ligger troligen mest och sover under den tiden du är i skolan. De brukar vara lite mer aktiva sen eftermiddag-kväll-natt, iaf här hemma
Instämmer med #1, dessutom har man ju alltid minst två och de är rätt bra på att underhålla varandra. Förse dem med mat och leksaker så klarar de sig fint under de sju timmarna :)
Även mina är mest aktiva på kvällen så det går fint. Det är så underbart med råttor.
Om du behöver en bur så vill jag tipsa om rolles akvariecenter. Han har inget i själva butiken men han kan beställa in. ^^
Det svåraste med att bo i Luleå är väl att hitta råttor haha. Eller ja det beror ju om man tycker det är ok med zooråttor eller ej.
Du kan ju kolla med Allemaj hon ska ha en kull 'nästa år' xD
ska själv ta två battingar därifrån
Tack för era inlägg!
Jag bor i Stockholm och kommer ta tåget upp till Luleå :)