Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 2906 ggr
caarro
0

Konster och lek

Jag har tränat mina råttor att snurra ett tag och nu kan dom det, behöver en liten godisbit som lockbete för att det ska funka. :) Är det någon som har råttor som klarar konster utan godis? :) Finns det några andra bra tricks och konster man skulle kunna lära råttorna?

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på aktivering och lek också. Agility verkar vara en kul grej att prova men min hinder fantasi är inte den bästa. Någon som har tips på hinder. Finns det färdiga hinder att köpa eller ska man bygga egna av typ trä? Glad

AnnaRamnemark
0

Min ena råtta har jag lärt att snurra med. och detta utan godis eller något lockbete. De roliga är att hon lyssnar på när jag säger snurra. Detta brukar hon dock göra av sig själv när jag förbereder kvällsmaten. Då får hon en liten god bit. Kul att dom kan lära sig sånt. Senare i framtiden när jag skaffar nya yngre råttor vill jag lära dom mer :)

EmmaWq
0

Jag kan ju tipsa dig om att söka på you-tube! Det finns en hel del roliga och inspirerande videos där att lära utav :-) Och med agilityhinder likaså, you tube:a! Tror tyvärr inte att det finns att köpa än….

caarro
0

Det är coolt att dom kan lära sig små tricks. Ingen trodde på mig här hemma när jag började träna men nu kan vi bevisa det. Hihi.

EmmaWq
0

#3  Hehe jag vet! Jag ska också börja träna min ena hane som är väldigt följsam :-D

caarro
0

Vad ska du lära honom? :)

EmmaWq
0

Jag tänkte försöka träna agility med min hane och sedan även lära honom att snurra runt och att gå på bakbenen ^^

zickan
0

Kika in lite på agility på typ yoytube :-D.. Många som tränar sina råttor att kunna lite mer än bara att klättra på brädor och rör. Tror att svårare klassen på agility tävlingarna i sv är att de ska kunna några trix.
Vet att stanna kvar på ett visst ställe under en viss tid är iaf under lättare agilityn. Men lätt var det inte när man testade första gången.

Mina råttor kan mest komma på inkallning och hoppa. Har några som jag kan stå(stå på bakbenen) men annars inte direkt så mycket inne i agility.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

caarro
0

Nu har jag hitta en massa skoj på YoutubeGlad

Jinaum
0

Pringels rör, kartongen, glasskartonger osv. Hör har jag tränat mina med att ställa sig på en låda och stå där tills jag säger att de får gå. De har även gått lite blaans gång, hoppat och sprungit igenom tunnlar i form av ett pringels rör (dock börjar de bli lite trångt för mina hannar ^^')

Sedan har vi ju ärtfiske! Inte så mycket inblandning för dig men skoj att titta på.

Därefter gömma godis i toalett rulle.

Kattdammvipor! Det är skoj att jaga.

Men det är ju mest saker för att aktivera dem.

Min favorit agility sida existerar inte längre. Den var jätte bra med hur man kan göra lätta hinder osv.

Men jag hittade detta:

http://www.ratz.co.uk/agility.html

http://www.theagilerat.com/?id=29

här kan man köpa agility hinder:
http://www.theagilerat.com/?action=Store&catid=13

Men skulle väl föreslå att göra egna egentligen.

caarro
0
#9 Åh tack :)
Jinaum
0

#10 De e lugnt. Bara å kolla youtube och google på agility rats.

Kollar du på bbbobbbo på youtube tror jag att jag har en map med agility råttor och sådant.

caarro
0

Okej:)

trasan84
0

Det där med ärtfiske fattar inte sig mina råttor på… dom bara nosar och går vidare… skittråkigt säger dom.. nå tips för att ändra inställning på dom?

Gasoline
0
Luka
0

Tycker de att ärtor är gott då?

Annars kanske du kan prova att lägga nåt annat i vattnet, nåt som de tycker är supergott!

trasan84
0

#15 Ja dom dyker då på ärtorna och majset de första dom gör när de är i matskålen… men inte i vattnet… kanske ja ska testa banan ist… de går Alltid ner:)

Luka
0

Hehe okej. Mina var mycket misstänksamma till första vattenlådan jag ställde in, men jag lät den stå ett tag och efter en stund så var de där och plaskade. Hade en ganska liten låda, typ matlåda…

r8ttanz
0

jag har lärt min ena råtta att stå på bakbenen utan godis Skrattande