Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2757 ggr
[Ai-chan]
0

Jenny buren

Hur många råttor får plats i FP JENNY RÅTTBUR som är 80x50x79.5CM ?

naaw
0

5-6 råttor enligt burräknaren? :)

Jespersen
0

Jag har en sån till mina två, tycker den är liten.. Framförallt så går det ju inte inreda som man vill då det knappt får plats något .

Jag skulle säga max tre råttor i en sån, men det är min personliga åsikt :)

busigdemon
0

Håller med Jespersen.

Skaffade mina första 2 för 1-2 månader sedan. En bra nybörjarbur kan jag tycka. Men inte fler än tre. Planerar en till råtta snart och till våren en ny bur så jag kan utöka flocken lite till =) Älskar mina pojkar!

Svårt att möblera trotts jag slaktat min lite, tog bort luckan i taket o satte den på framsidan iställer. Funderar på att göra samma sak med "bakluckan". Så en stor uppe och två små nere i fram på buren.

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Itchy
0

jag har mina 2 hanar i en Jenny och jag tkr att den passar dem utmärkt :)

lagom att inreda och bra luckor (men det kunde gärna ha funnits en på varje kortsida)

You can't spell Bitchy without Itchy

[Ai-chan]
0

ok. tack för svaren. När jag hadde jenny buren förr för en massa år sen så tyckte jag den var lite trång för två råttor bara :P och att det var lite tråkig att inreda i (men man har ju ingen bra fantasi heller). :)

Jespersen
0

#3 Jag har slaktat min på samma sätt :D Kan tänka mig att den är smidig att bygga ihop med en till Jenny-bur om man hittar någon billig begagnad. Bara att fästa ett galler till ovanpå buren, och eftersom att luckan i taket går att plocka bort så kan dom ju springa fritt emellan. Vips så har man en bur i skaplig storlek :)

EmmaWq
0

#3 Hm, kan inte riktigt se det framför mig hur det skulle se ut :P Du har möjligtvis ingen bild på buren som "slaktad"? :P

Jespersen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Eftersom att jag har slaktat på samma sätt så slänger jag upp en bild :) Vet inte om det syns så väl, men takluckan sitter alltså fram på buren istället.

busigdemon
0

Måste få ändra tycket om min Jennybur tror jag =)

Har just nu hela fyra stycken i den! Till det bör jag tillägga att dem har burluckan öppen 2-4 timmar om dagen. Plan på att skaffa större finns också då en till råtta vore toppen!

Men börar få rutin i städ o möblering mm.

Är ju fortfarnade svårt att komma åt överallt, men jag kör med alflis så det behövs ju inte bytas så ofta då mina är duktiga på lådan. Lådorna städas varje/varannan dag och sedan har jag rivet tidningspapper i hängmattorna och det suger upp det värsta sovpinket och är bara att lyfta ut när det är dags, så slipper man byta hängmattor lika ofta.

Försöker även på att bifoga en bild =)

"Din verklighet är inte Min verklighet"

r8ttanz
0

jag har också en jenny till mina två hanar tkr ockse den är lte liten och svår att inreda men ska nog skaffa en ny större

Skrattande

sara7012
0

Jag tycker om mina jennyburar. Har iofs byggt ihop dom lite :P

Gammal bild men så ser burarna ut tillsammans =)

MoaL
0

sara7012: Åh, nice! Skitsnyggt! Har du gjort en öppning i den övre botten, eller har du något annat djur i den nedre buren? Fast jag ser iofs ingen till vattenflaska och matskål, så jag gissar att råttorna har hela buren (burarna)? I sådana fall måste jag förstås fråga varför du har ett hjul till råttorna. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

sara7012
0

#12 De är ett hål i den övre burbotten ja. Fick lite hjälp av en jourhona jag hade ett tag att göra början till hålet :P Sen klippte jag (med hjälp av sambon) bort hela gallret i taket på den andra buren å vips så vart de en jenny tower :P

Hjulet går inte att snurra på så råttorna kan bara klättra på de men inte springa i de. =)