Bebisar/Unga Råtthonor köpes
Hejsan
Jag är en liten gotlänning som önskar utöka min lilla flock på 2 råttor. Dizzan på 1 år och 9 månader har en ung busig kamrat vid namn Liselotte på 7 månader som kan vara helt utröttande för den lilla tanten.
Jag önska införskaffa 1-2 råttor, fler kan gå bra om du är riktigt dutkig på att övertala :3
Jag skulle vilja ha tjejer från en långlivad släkt med friska gener som är pigga, sociala och modiga. Helst dumbo, men toppörade får gärna komma. Inga nakenråttor.
Jag kan resa till Stockholm, Uppsala och Nynäshamn om så behövs.
Är det nån som som har nåt på gång?
Jag har en kull i örebro.. dock vet jag inte hur pass långlivad släckten är, jag har en stamtavla där stor det dock bara om färger osv.. många av dem blir nog rexade kan komma någon dumbo men det är osäkert

Vet du åtminstone hur gamla föräldrarna är? Och stamtavlan, står det datum på? född och död osv?
Detta är ju en olyckskull så både mamman och pappan är lite yngre än vad de borde men memman klarar av det jätte bra och är mycket mån om sina ungar.. man bara se födelsedatumen på föräldrarna.. sen är det bara färger, namn och teckningar om de är dumbo el ej..
Jag har en nyfödd kull i går med russian blue. både föräldrarna ifrån finska linjer med stamtavla. Svårt att släkt forska med finska linjer då flera kullar. Svårt att översätta finska och svårt att få ut riktig info än att allt är bra. Så det kan finnas problem bakom som jag inte känner till. Men har inte hittat så mycket. Men inga linjer är helt bra ;-)..
Däremot är både föräldrar och syskon jätte goa. Tyvärr kan färgen bli lite blaskig även om både är russian blue.
Jag ska hem till gotland den 17 december och kan ta med även om du vill ha från mig eller från någon annan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#4 Tackar hjärtligt för erbjudandet om råttskjuts! Jag ska minsann acceptera det.
Jag snackar just nu med Katoz om dumbokids. Väntar på svar just nu.

#5 Zickan har verkligen jätte fina råttor.Jag har själv fått ett par råttor från henne och Niccis som är jätte fina och jätte gosiga!
Zickan var jätte bussig och tog med dem över till mig här på Gotland och det är jag verkligen glad för!
Jag har ändå djurplats. Så jag kan lika gärna ta med över om det är något som vill med.

#6 Du råkar nämligen inte bo Visby? Skulle vilja ha nån lokalkompis att snacka råtta med :D
Tyvärr inte. Jag bor i Västerås. Men mina föräldrar bor på skarphäll. Är där lite då och då under åren

#9 Oj Zickan, kul att du svarade. Men jag råkade fråga #6 Mezzzanina. 
Gör jag rätt med det där numrena?
Haha där ser man :-P. Mezzanina bor runt melonen i visby :-)
Lite ändring angående resan. Åker redan 16de om något skulle med.
http://djurtransport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=96cf58e4-c60a-440e-b787-66189999259d&GroupId=c7026027-bb18-498a-91e2-a86410136280&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Är det med mig eller med Katoz som du kommer att snacka ihop dig med ang resan? Because jag tager två råtter från henne.
Borde väl diskutera med både ;-P.. Var hon och jag kan mötas. Var och när vi möts.