Sjuk råtta, ensam kompis kvar!
Hej, imorgon ska jag bära den tunga uppgiften som råttägare. Jag ska låta Gita somna in. Hon har cancer i analen och mår dåligt. Då blir Shanti ensam kvar, dessa två tjejer har lev 2 underbara år tillsammans och älskat varandra över allting! Jag har alltid köpt ny råttunge då en blivit sjuk. Just detta har gjort att jag haft råtta år efter år. Nu pluggar jag OCH jobbar och känner att tiden är inne för mig att va utan råttor några år. Jag kommer skaffa råtta igen för de är helt underbara kompisar! Men jag vill inte ta på min ansvaret för en liten just nu.
Shanti kommer må dåligt när Gita försvinner imorgon och jag vet av egen gamal erfarenhet att hon med största sannolikhet kommer att sörja ihjäl sig inom inte allt för lång tid. Så min fråga är: finns det någon där ute som är i en liknande situation och kan tänka sig att ta sig an Shanti-tjejer och ge henne en kompis? Du ksnake redan har en råtttjej eller flera som skulle kunna tänka sig en "gammal" kompis till. Hon är inte sjuk, men inte pigg som en mört heller. Det märks på henne att hon är till åren kommen. Men hon är snäll och fin!
Alternativet jag funderat på är att låta dem somna in tillsammans imorgon, men den tanken tar emot då jag älskar dem båda och bara EN är sjuk. Så en kompis vore det bästa!
Jag bor i Nynäshamn.
Shanti är råttan som tittar upp längst fram på bilden som är lite ljusare i färgen. Hon är rex.

Jag hade faktiskt låtit dem somna in tillsammans. Ska du ändå inte ha fler råttor och om den som blir kvar dessutom börjar visa ålderstecken så tycker jag det är onödigt att påfresta henne med en flytt dessutom.
Nej, låt de hellre somna tillsammans. Ingen mår dåligt av att dö liksom. Men det är ju bara vad jag tycker:)
Jag håller med Dramatik, jag skulle låta dom två vännerna få somna tillsammans, lyckliga..