Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1273 ggr
wintermynta
0

En hjältes avslut.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Shannaras Hellride heter han och hans liv var verkligen ett helvete. För mig var han Hero , en hjälte och överlevare som mot allla odds reste sig gång på gång.

Han fick den sämsta start man kunde tänka sig. Ensam överlevde han en massker på sina bröder när bebisuppfostraren fick storspel och bet ihjäl hans bröder. Det tog för honom att hämta sig men i den nya flocken hitta en vän. En hane som från första dagen fanns vid hans sida. När det var läggdags fick Hero krypa in i hans famn och så somnade dom som en liten kanelbulle.
När Hero blev liten äldre så skedde det en del omständigheter som gjorde att jag valde att omplacera för att han skulle få mer tid kärlek än jag kunde ge honom, just då. Ett beslut som jag alltid kommer ångra och aldrig förlåta mig för. För att göra en lång historia kort var Hero en av dom grovt vanvårdade råttor. Liten och ynklig kom han hem. Nästan halva sin vikt hade han tappat men även all tillit på människor. Försökte få honom in i en flock men han skrek hjärtskärande och fullständigt skräckslagen varje gång. Tog beslutet att avliva honom men lillhusse sa ifrån. Det blev kastrering istället  och det var långa 8 veckor av rehablitering. Men Hero fixa det med. Efter läketiden flytta han in med i honorna och i början så var han till och med rädd för dom. Ledarhonan såg till att alla tog det lugnt och gav han den tid han behövde. Sista tiden har det riktigt bra även om tilliten till människan är borta (förutom till lill husse)

Ikväll när jag gick igenom dom som vanligt hitta jag en stor knöl på Hero. Den är rätt stor redan och sitter på sämsta tänkbara ställen, mellan genitalerna. När jag kände lite försiktigt pep han till så han har ont. Min magkänsla säger att detta är slutstationen för min hjälte. Jag lovade att han aldrig skulle lida mer oavsett hur stor sorg jag känner. Så imorgon är det dags. Min älskade hjälte ska få somna in och hans liv få ett värdigt avslut.
Det är med stor sorg och tungt hjärta jag gör detta. Därför skriver jag  i natt för att sen ska jag sörja och gråta för min & lill husses lilla kille som övervann nästan allt. 
Vila i frid.

MoaL
0

Åh så tråkigt. :( Jag beklagar så oerhört.
Tröstkramar från oss

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Lamina
0

Vilken liten överlevare! Vila i frid lillkillen! :(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

OttoIsTheShit
0

R.I.P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

wintermynta
0

tack alla

chade
0

Men.. fick tårar i ögonen nu ju..
En jätte fin kille, vila i frid..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Falurven
0

Vet inte om det är jag som är känslig, men nu tokgrinar jag! :( Käraste fina lilla killen!

Tur att du befriade honom från eländet! Får lust att strypa såna där människor…. Fast det kanske inte bör sägas såhär? Sorry isf.

Vila i frid lillkillen <3

Mvh Nathalie

Cis-j
0

Vilken liten kämpa! Men nu har han det bra iaf. Styrkekram från mig och Undine!