Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1005 ggr
Jagelskarfala
0

Gamlingen har somnat...

Min älskade lilla Joe har haft ett tufft liv. Han har slängts mellan mängder av människor, och har blivit "brutalt" vanvårdad då han stått i sin egen avföring och varken fått mat, eller vatten. Han har sedan dess vart otroligt underviktig, och benig. Han kom till mig i februari i år, och han blev verkligen min lilla ängel. Fy *** vad jag älskar honom!

När han kom till mig fick jag åka till veterinären ganska direkt, och upptäcka att han hade mycoplasma som satt långt ner i luftvägarna, antagligen efter all ammoniak han andats in från urinet. Han var dock fortfarande pigg, men sedan fick han snedskalle, och föll ihop totalt. Men även den blev lindrigare och han levde ett bra liv. Han sprang runt och lekte och var matgalen och pussgalen.

Men på senare tid har han blivit så tröött, och natten till idag så var hans ansikte fullt av rött sekret, han höll på att kvävas till döds. Åkte in till fågelkliniken idag (dem är underbara, fick betala på faktura eftersom jag inte hade några pengar) för att han skulle få intensivvård, men syrgasen gjorde inte mycket nytta, och både hans slemhinnor och svans var blå på grund av syrebrist, veterinären tyckte att han skulle få somna in.

Jag hyperventilerade och storgrät när han somnade i mina händer, så hemskt… Det hände vid 14.35 ungefär, och jag har gråtit i princip konstant sedan dess. Han var verkligen min BÄSTIS! Han var en sådan kämpe, den lilla råttan.

Han blev mellan 3.5-4 år gammal, trots sitt hårda liv. Och han var den goaste killen i hela världen!! Nu ligger han i sin lilla låda med ett marabou mjölkchoklad och en blomma bredvid sig, blomman fick han av veterinären.

RIP älskling…

Jagelskarfala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sötnos när han var pigg

Anvariel
0

R.I.P.

Oerhört tråkigt… men tänk, vad gammal han fick bli!! DET är ju någonting att verkligen ta till hjärtat! 3,5-4 år, det är väldigt gammalt för en råtta. Vad skönt att han fått tillbringa tid hos dig och verkligen få ha det bra och bli ompysslad. Stor kram!!

Jagelskarfala
0

Ja, han var verkligen min favorit, och det var riktigt hemskt att se honom somna. Nu ska han begravas med sin lilla blomma och omgiven av choklad (: Han blev verkligen otroligt gammal, han fick leva 2 år mer än vad som är normalt ju, och ändå har han haft "sämre kvalitet". Och vad han älskade livet, hoppas verkligen att det finns liv efter döden på något sätt, för han älskade verkligen att leva, mer än någon annan, djur som människa. Kram!

Jagelskarfala
0

Ska tatuera in hans ansikte (från bilden) och skriva hans namn och namnen på mina två första råttor. Han betydde så mycket, så vill verkligen föreviga honom och det har jag planerat sedan jag fick honom. Han är verkligen en av de råttor som utmärker sig extremt mycket, alla mina kompisar som var EXTREMRÄDDA för råttor, blev helt sålda på Joe och skulle ta ut honom varenda gång de kom hem till mig, men de vägrade röra de andra råttorna. Han var älskad av fler än mig, han satte verkligen spår i varenda människa som kom hem till mig. Har aldrig varit med om att en råtta har varit så omtyckt. :(

Anvariel
0

Aw… ja, vissa råttor sticker ur, så är det bara. :(

Jagelskarfala
0

Ja, kan väl egentligen inte säga att det är synd att de finaste ska dö först, men det var däremot synd att han inte kom till mig tidigare!

idisen95
0

tröstkramar <3

Mezzzanina
0

Åh vad vacker han var.Jag känner verkligen med dig för jag har också förlorat några helt underbara råttor genom alla år jag haft råttor.

R.I.P lilla Joe.

Jagelskarfala
0

Visst var han, längtar tills jag får föreviga hans lilla ansikte :* Han var så underbar den lilla. Och han hade ett speciellt utseende, han hade väldigt spetsig nos :D När min kompis fick reda på det igår blev hon också skitledsen, han var väldigt speciell, som jag sagt typ 5 gånger nu, men det stämmer varje gång :)