Hittade denna annons på Blocket.
Någon kanske är intresserad?
Såg också den annonsen och det är en likadan bur som jag har. Och jag kan medge - den är verkligen stor!H95cm B60cm L 120cm. Har ganska små luckor också men man får in en arm i den.
Hade jag haft plats i huset så skulle jag åkt och hämtat dem. Men har tyvärr inte plats för en till stor bur.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Skulle mer än gärna ta dom men alldeles för långt =/
you can't face the problem, if the problem is your face……
Wow, vilket fint erbjudande ._.
#3 håller med, buren i sig är ju värd minst 500kr. Den är även ihoptag bar och sitter ihop med plastlister som man skjuter in gallren i. Har modifierat min så att ena tak-luckan går att öppna så det blir mera rum med att lyfta ur råttorna och så. Men jag tycker synd om råttorna när dom har spån som underlag :< tänker på allt damm och så :(
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Hmm… Är ju inte alltför långt ifrån mig. Synd att jag inte har plats för 2 råttor till just nu…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Eller tja, med en så stor bur lär det ju finnas gott om plats… Men är inte så förtjust i små luckor, någon som vet om/hur man skulle kunna göra en större?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#6 kan lova att det finns gott om plats. Och gör som jag - taket är indelat i 2 gallerdelar. Sätt fast den ena med listerna som är med. Sätt fast listerna i den andra delen men fäst den på kortsidan med buntband. Fungerar jättebra och du når lätt över halva buren. Länkar en bild så du kanske förstår lite bättre xD
-Albert Einstein
Någon som vet vad buren heter som finns med i annonsen?
Ingen aning, köpte den av en kompis som inte kommer ihåg vad den heter. Men det är egentligen en fågelbur, så mycket vet jag
-Albert Einstein
#7 Smart!
//Lamina
Okej :) Får söka runt lite. Buren lär vara värd säkerligen mer än 500:- om det är en fågelbur. De är väldigt dyra. Hoppas bara ingen tar råttgirlsen bara för att de får en stor bur på köpet.
Är inte riktigt lika men annars hittar du liknande på Ferplast :)
http://www.ferplast.com/lista_prodotti_eng.php/id_menu=03010103/prodotto=BIRDS%20-%20Cages%20-%20Regular%20cages%20for%20small%20birds%20-%20Large
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#11 beror nog på ifall plastlisterna har spruckit som det var hos mig. Då är det väldigt svårt att sätta ihop buren utan dom. Men är den i fint skick så lätt 500-800kr skulle jag bjuda för en till sådan. Jag är nöjd med min som jag har.
-Albert Einstein

Wow, en sådan skulle man inte säga nej till! Synd att man bor dels för långt bort, dels i en pytteliten etta så man inte har minsta tillstymmelse till plats för en bur till…!