Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 955 ggr
Grimmis
0

Hittade denna annons på Blocket.

Någon kanske är intresserad?

http://www.blocket.se/vi/31084825.htm

MarajLowajz
0

Såg också den annonsen och det är en likadan bur som jag har. Och jag kan medge - den är verkligen stor!H95cm B60cm L 120cm. Har ganska små luckor också men man får in en arm i den.

Hade jag haft plats i huset så skulle jag åkt och hämtat dem. Men har tyvärr inte plats för en till stor bur.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

alexfifan
0

Skulle mer än gärna ta dom men alldeles för långt =/

you can't face the problem, if the problem is your face……

Zolah
0
MarajLowajz
0

#3 håller med, buren i sig är ju värd minst 500kr. Den är även ihoptag bar och sitter ihop med plastlister som man skjuter in gallren i. Har modifierat min så att ena tak-luckan går att öppna  så det blir mera rum med att lyfta ur råttorna och så. Men jag tycker synd om råttorna när dom har spån som underlag :< tänker på allt damm och så :(

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Lamina
0

Hmm… Är ju inte alltför långt ifrån mig. Synd att jag inte har plats för 2 råttor till just nu…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0

Eller tja, med en så stor bur lär det ju finnas gott om plats… Men är inte så förtjust i små luckor, någon som vet om/hur man skulle kunna göra en större?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MarajLowajz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 kan lova att det finns gott om plats. Och gör som jag - taket är indelat i 2 gallerdelar. Sätt fast den ena med listerna som är med. Sätt fast listerna i den andra delen men fäst den på kortsidan med buntband. Fungerar jättebra och du når lätt över halva buren. Länkar en bild så du kanske förstår lite bättre xD

-Albert Einstein

sweetish
0

Någon som vet vad buren heter som finns med i annonsen?

MarajLowajz
0

Ingen aning, köpte den av en kompis som inte kommer ihåg vad den heter. Men det är egentligen en fågelbur, så mycket vet jag

-Albert Einstein

Lamina
0

#7 Smart!

//Lamina

sweetish
0

Okej :) Får söka runt lite. Buren lär vara värd säkerligen mer än 500:- om det är en fågelbur. De är väldigt dyra. Hoppas bara ingen tar råttgirlsen bara för att de får en stor bur på köpet.

Zakaraa
0
MarajLowajz
0

#11 beror nog på ifall plastlisterna har spruckit som det var hos mig. Då är det väldigt svårt att sätta ihop buren utan dom. Men är den i fint skick så lätt 500-800kr skulle jag bjuda för en till sådan. Jag är nöjd med min som jag har.

-Albert Einstein

Galleytrotter
0

Wow, en sådan skulle man inte säga nej till! Synd att man bor dels för långt bort, dels i en pytteliten etta så man inte har minsta tillstymmelse till plats för en bur till…!