Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 958 ggr
dreamoutloud
0

Liten bur i en vecka

Hejsan,

Nu i juletid så måste jag ta med mig mina råttor till föräldrarna eftersom de inte (självklart) överlever ensamma i en vecka i min ledighet.

Kommer vara hos föräldrarna i mellandagarna och har tyvärr endast en hamsterbur som råttorna kan vara i (kan inte frakta den stora råttburen på bussar).

Tror ni råttorna kommer klara sig bra i en eller kommer de bli helt nippriga av den lilla buren?

Den är ca 52x46x36.

Zolah
0

personligen använder jag bara hamster burar som transport, och sedan har större burar permanent hos mina föräldrar då jag ska på besök.

men antar det går om du har dom ute ofta så dom får springa runt och sysselsätta sig

dreamoutloud
0

Problemet är att mina föräldrar inte vill ha en jättestor bur stående hemma hos dem eftersom jag sällan är hos dem under så lång tid. Vet inte ens om jag får ta ut dem för min mamma…

Men får försöka göra det bästa utav det. Det är i alla fall bara två råttor jag har och inte fler.

chade
0

Sen beror det väl på hur stor den buren är och hur många som ska få plats i den.

Min lillasysters hamsterbur är tillräckligt lagom för den hamstern att knata runt och klättra i rör och grejer - stor för en hamster. men skulle jag sätta in två av mina råttor i den hade dom ju knappt fått plats att andas där inne känns det som :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Zakaraa
0

#3 Måtten står längst ner i #0 ;)

"Den är ca 52x46x36"

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

Jaha förlåt, missade det helt o: :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Dramatik
0

Den buren är inte laglig för 5 öre till två råttor. Även om det bara är tillfälligt så tycker jag inte att man sätter sina råttor i olagliga burar.

Skaffa en som är aningen större, en bur som är laglig för två råttor behöver inte vara superstor ändå och borde gå att få med sig på buss/tåg.

Enkelt att räkna med hjälp av: Burräknaren

Zolah
0

finns ju ihopfällbara burar också, och jag tycker att du borde få ha bur hos dina föräldrar iafl :P du kan ju lägga undan den på en vind när du inte är där.

dreamoutloud
0

Mina föräldrar tycker inte om att saker "stående och skräpa" eftersom jag är där så sällan. Och har nyss köpt hamsterburen så risken är att de kommer tycka jag slösat bort pengar nu.

Men skall se om jag kan lämna råttornas hos en vän istället. Hade bara vart mysigt att vara med dem under julen ^^