Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1656 ggr
[Ratass]
0

Nyser en hel del, förkyld?

Min minsting har börjat nysa en hel del nu har ja märkt, inte bara en nysning utan flera i samma omgång. Jag har inte vädrat något så det har inte dragit in nån kalluft så jag förstår inte vad det kan vara.

Man blir ju lite orolig över nysningarna och fnysningarna då de är rätt intensivt då hon är vaken.

Ser inte heller att det rinenr ur varken ögon eller näsan då hon är väldigt noga med att tvätta sig.

Har lagt in rooibos te och apelsin.

mikeiko
0

Håll koll på om hon blir snorig, sätt då in Baytril på minst 2 veckor!

[Ratass]
0

Vad är det för något?

mikeiko
0

Medicin mot övre luftvägsbesvär, på recept från veterinär.

MarajLowajz
0

Det kanske behövs dammsugas i huset?

Vad använder du för underlag? Något som dammar?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Ratass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyligen dammsugit å ja dammsuger även i buren då jag städar.

Använder pellets som bottenmaterial på de våningar de gör sina behov.

På de andra är det tillklippta dörrmattor

MarajLowajz
0

är det din bur? och är det där ett hjul jag ser i buren?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Ratass]
0

yes, det är min bur och ja, det är ett hjul som används flitigt

Zolah
0
TrueStory
0

Hjul är inte bra för råttor, skapar lätt steriobeteende och stress. Är inte heller hälsosamt för råttornas ryggar och det är lätt att deras svansar skadas..

[Ratass]
0

hö har jag också haft redan från början. Får väl helt enkelt ta henne till veterinären

Zolah
0

Men titta det såg jag inte ens ._.

du kan ju låsa fast den och göra den till en hylla istället, så du undviker klämskador och dåliga ryggar på dem små.

MarajLowajz
0

Hö dammar ju av sig när dom är vid det. Testa ta bort hö och lägg dit papper istället. Och ta bort hjulet som #9 säger, det skapar steriobeteende och förstör deras ryggar. sen kan svansen fastna mellan och då bryter dom av den :/

-Albert Einstein

chade
0

Säger som #12 ta bort hjulet och höet. Höet har dom ingen användning för alls förutom att boa. Det finns bättre alternativ för det. Släpp ut råttorna längre på dagarna istället för att ha hjulet.

Små stjärnor lyser också i mörkret.