Nu är det bara frågan om tid.
Nu har det börjat. Hjärtat har börjat ge upp. Min mamma som haft flera gnagare säger att hon hänger igen symptomen.
Och hon tror att det bästa var att låta han få somna in i fred. Igår bäddade jag små hörnor i buren när jag städade. Så, jag släckte lampan och lämnade rummet. Jag vill inte stressa honom den absolut sista tiden.
Jag skakar, i hela kroppen och kommer börja gråta när som helst. Men jag har smsat en vän i min klass (fd råttägare) och hon skulle förklara situationen.
Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, jag tror det är för att jag själv ska få något att fokusera på och inte få panik.
Jag tackar er för alla underbara råd ni gett mig under årens gång.
Nu, ska jag bara sitta och vänta.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
nämen fy… det skickas kärlek med vindarna från göteborg.
Tack så jätte mycket. Det känns skönt att höra.
han är inte riktigt vaken, utan är liksom som i dvala, och andas anträngt.
Han bäddad i en låda åt honom och satt en handduk över så han ska få vara lite ifred.
Greetings.
Legacy Mwari.
pratade med en vn som sa att jag ska åka upp och avliva honom.
Men vet inte om han överlever tressen och kylan?
vad tror du? Låta han ö hemma i lugn och ro, eller avliva? han gick ju undan i morse, la sig längst bort i buren. Som jur gör när de håller på att dö.
Greetings.
Legacy Mwari.
#3 vi som djurägare har ju ett ansvar, vilket också betyder att vi måste sätta våra egna känslor åt sidan och befria djuret från sitt lidande. Han är ju döende, det kan inte vara särskilt behagligt och det verkar inte heller finnas nån chans för honom att bli frisk. Alltså är det enkelt, avliva honom på ett smärtfritt och humant vis.
Jag menar absolut inget illa även om jag är kort i tonen. Jag vet precis vad du går igenom och hur hjälplös man känner sig på samma gång som man minst av allt vill börja leka Gud och bestämma över liv och död. Men tyvärr är det nåt som måste göras, det är något vi skrivit in oss på automatiskt när vi valde att viga våra hjärtan till husdjuren.. Styrkekramar till dig!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Ja, men det är klart jag säter hans hälsa framför allt! Jag är medveten om att det är min plikt som djurägare.
Men jag vet inte om det är rätt för honom att släpa ut honom i kylan och utsäta honom för stressen när han har så lite tid kvar. Jag ska ringa vetten och se vad de säger, om de tycker att jag ska komma upp och avliva honom eller inte.
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag tycker faktist det beror på hur lång tid du tror han har kvar, dagar? timmar? om det är dagar av lidande -> vet.
Men minuter eller timmar tyker jag kanske han borde få varahemma, ta det lugnt och vara med flocken (om det är lugn så att säga)
usch det är så svårt att bedöma just ålderslidande också, men själv tycker jag att om man kan ska man låta djuren få somna in hemma, och inte ett avslut med transport och främlingar som klämmer på en på ett kallt bord…
#6 det är prat om timmar, absolut inte dagar..
#7 Jo det är så jag känner. Det känns liksom mer rtt att låta honom somna in hemma.
Greetings.
Legacy Mwari.
styrkekramar från oss
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
hur mår han?
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Nu ska vi inte diskutera avlivningsmetoder men du har ingen i närheten som kan hjälpa honom att somna in? Nån du litar på.
För en råtta som slutar äta, dricka, blir apatisk och drar sig undan har oftast gett upp. Man känner på sig det som ägare när det är dags.
Jag tycker ditt resonemang med att inte åka till veterinären är vettigt om det inte finns nån som kan hjälpa dig. Dels är det stressigt för råttan och nu är det extremt kallt ute. Så hör om det finns nån som kan komma hem till dig och hjälpa er-
Skickar en stor styrkekram.
Distriktsveterinären borde väl kunna göra hembesök för avlivning annars?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Han somnade in strax efter mitt sista inlägg. Jag satt ju med honom en stund innan men han vände bort huvudet och då kändes det som om han inte ville ha mig där.
det känns bra att han fick somna in hemma, utan medel. Nu vet ni iaf.
kramar.
Greetings.
Legacy Mwari.
*stor kram*
TACK, verkligen ett STORT tack till alla er på RIF. Ni är verkligen underbara och hjälper när man behöver er hjälp.
Vet inte vad jag skulle gjort utan er. Det gäller er ALLA!
Jag inte gärna smileys, men. Här får ni.

Greetings.
Legacy Mwari.