Med en tyngd i hjärtat...
… och en klump i halsen så har jag tyvärr kommit fram till beslutet att omplacera mina solstrålar Alfons och Elliot :'-( Detta pga att min mamma känner av de mer och mer…
Födelsedatum: 8/8-10
Färg, teckning och hårlag: Alfons är en silver/black irish dumbo, och Elliot är en black husky roan toppörad. Båda är släta.
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): Det var 12 i kullen.
Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: vet ej
Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Tror att hon var en black husky roan, hon hette Lotta och var nog runt 10-12 veckor vid deras födsel.
Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Jag måste tyvärr omplacera dessa gosegrisar för att min mamma känner av de, och jag har också som en kronisk förkylning som tyvärr inte går åt rätt håll :-(
Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Mamman är från zoo (Bromma tror jag), men båda killarna är uppfödda hos en mycket råttvan privatperson.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Både Alfons och Elliot är guldråttor! Bättre killar får man leta efter! Båda är otroligt kontaktsökande, och vill vara med HELA tiden. De kommer alltid framspringandes när jag kommer in i rummet, klättrar upp för mina byxben, vill sitta på axeln, och är alltid framme vid burluckan, så fort jag ens närmar mig den. De är matglada, och väldigt pigga och alerta. Elliot ägde ca 450gram och Alfsons ca 400gram när jag vägde de för någon vecka sedan, och är väldigt fina i pälsen! Jag tror att Alfons skulle kunna bli en riktigt bra agility-kille :-) De har bara introducerats med en råtta hitills men det har gått bra! Det var den andra råttan som efter ett par veckor blev elak mot de, och inte tvärtom! De som får dessa grabbar är verkligen lyckligt lottade kan jag lova!!!
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Råttorna är ej reggade (har inte hunnit med det än), och båda killarna ges gratis om det är till rätt hem. Jag har däremot två stora burar (Hornbach-voljär, och furret XL) i mycket bra skick som jag vill ha åtminstonde 600 kr styck förom någon önskas med.
Ort där råttan/råttorna finns: Stockholm. Kan skjutsas inom stockholmsgränserna
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Du/ni kan pm:a mig, eller maila på emma_wetterqvist@hotmail.com
Annonsen ska vara öppen
Jag ser gärna att killarna helst kommer till samma hem!
Det gör så himla ont i hjärtat att ens behöva tänka tanken, men man måste ju vara realistisk :-(
*putt*
Nej men usch vad tråkigt för dig! Har själv fått göra mig av med älskade djur pga allergin, så jag vet hur hårt det känns. Hoppas du hittar ett bra hem åt dem!
*putt*
Jag kan ta över dom…
Har tre killar här hemma i en furet tower så Alfons och Elliot får mer än plats här. :)
#12 Verkligen? :-D Det vore supersnällt! Var i sthlm bor du då? ^^
Ja, annars skulle jag ju inte skriva. :) Dom verkar som riktiga charmtroll. ^^
Jag finns i björkhagen, skickar iväg ett pm med adress och andra kontaktuppgifter.
Har också tillgång till bil så jag kan komma och hämta dom. Eller om du vill köra hit dom och se hur dom kan få bo?
Ville bara säga att killarna har fått ett fint och kärleksfullt hem nu hos Doll här i tråden, så tråden kan nu låsas :-)