Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1843 ggr
Zolah
1

Snart är julen här :)

Och dom bästa godisarna för råttorna med! nötter :D perfekt att slipa ner tänderna med och få dom underhållna, hela buren skakar av allt frenetiskt gnagande ^^

Har skaffat dom hasselnötter med skal ( tror dom heter hasselnöt? ), kanske ska fixa senare valnötter ( dom fick några sådana förra året och det var populärt :) )

nu är det bara att vara försiktig så man inte överöser dem med för mycket nötter xD

EmmaWq
0

Sedan finns det ju nötmix på ICA, där det är en massa olika oskalade nötter ^^ Mina killar älskade de! Blev dock lite sura på valnötterna som de inte fick upp :P

Zolah
0

Jag köpte mina nötter där med, men eftersom jag hade minne av att nån av nötterna inte var bra samt alldeles för hård så skaffade jag hasselnötter :)

Mina tjejer iafl klarade av valnötterna bra, i början så knäckte jag dem lite som hjälp men upptäckte snabbt att det inte behövdes :)

alexfifan
0

Haha jag köpte en hel påse valnötter som dom ska få i julklapp ;D Ska försöka klura ut något kul sätt att slå in dom med, fast är inte så fantasifull av mig så man får väl se hur det går med det *-)

you can't face the problem, if the problem is your face……

Doll
0

Jag stod lääänge och funderade över en nötmix på willys, beslutade mig för en påse oskalade jordnötter istället, just för att mina bara ger upp om dom inte får upp nötterna på en gång.

Nästa vända så ska jag ta och köpa på mig en påse och se vad som händer. :P

alexfifan
1

Kanske hjälper att knäcka dom första så att dom fattar ;D Det lär nog jag få göra iaf… :S

Zolah
0

3# Mysigt ;D fast är dom inte nog paketerade? xD helt skal att gnaga sig igenom :3 annars kan du ju peta in dom i en toarulle och paketera i toapapper? ( då har dom att boa med också :D )

4# var inte jordnötter som innehöll nån syra som var dålig? minns inte om det bara fanns i rostade eller orostade.. jag behöver verkligen lära mig allt det där som är dåligt att stoppa i sig T_T

5# tror jag säkert :3

alexfifan
0

#6 Jo egentligen är dom väl det, men mina tjejer bara älskar att rota runt i papper och handdukar och liknande så tänkte hitta på något kul ;D Ska testa med ditt förslag, det var bra :)

EmmaWq
0

#4 Som sagt Erika, "mina" killar och då framför allt Alfons, älskar utmaningar, så olika typer av nötter, kokta ägg med skal, oskalade räkor och kastanjer är grymt roligt ^^

Lamina
0

#6 Jo, naturella jordnötter bör man inte ge till råttorna, det kan vara skadligt för dom. Rostade jordnötter är däremot helt ofarligt. :)

Edit: Sorry, jordnötter ska det ju stå, inte nötter… o:)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

alexfifan
0

#9 Är valnötter farligt? Dom är torkade står det på, antagligen osaltade och i övrigt naturella..

Doll
0

#6 och 9 Aj då… Då blir det att sluta med naturella jordnötterna här.

#8 Haha ja. :) Det blir en blandmix på nötter nästa vända till willys. Tänkte handla på mig lite räkor också.

MoaL
0

Såvitt jag vet brukar det aldrig säljas helt orostade jordnötter. Jordnötter med skal (sådana där elefanterna får i kalle anka-tidningar) och som man kan köpa på djuraffären är ju också rostade, fast med skalet på. Det borde stå på jordnötspåsen från willys om de är rostade. ;)

Mina råttor har redan fått ett gäng valnötter - mycket populärt. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor