Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1251 ggr
alexfifan
0

Slår med svansen :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det hände just något konstigt.
En av mina tjejer (har just nu dom ute på sängen och sitter med min bärbara dator där) sprang upp på mig, tvärstannade och stod blick stilla sen hoppade hon åt vänster med bara bakdelen och började slå med svansen. Har läst att det kan tyda på ilska eller irritation men jag undrar om någon kanske vet bättre? :S
Hon är nämligen jätteglad, skuttar runt och busar. Vad jag vet har hon inte skadat sig, kan det bero på smärta? Har varken sett henne eller någon annan göra så tidigare…

you can't face the problem, if the problem is your face……

Dramatik
0

Att råttor viftar på svansen kan betyda lite olika saker, de behöver inte enbart göra det av ilska utan det kan de göra när de är upphetsade över något också, vilket din tjej säkert kan ha varit i och med att du skrev att hon sprang runt och busade också. Hpn kanske bara är ordentligt uppe i varv?

alexfifan
0

Okej, ja nej det känns inte direkt som att hon skulle ha blivit arg över någonting, dom studsar runt som galningar och verkar ha skitkul. Så det kan nog vara som du säger :)
Blev bara lite fundersam för har aldrig sett någon råtta göra så, speciellt inte skjuta undan hela baken och börja vifta. Men då är man en erfarenhet rikare :)

Luka
0

Två av mina brukar piska/vifta med svansen när de är uppspelta… eller när de laddar inför ett hopp ibland :P

alexfifan
0

Haha, ja det såg nästan ut på henne som om hon laddade upp inför ett hopp, har för mig att hon skjöt iväg som en raket strax efter. Då är det nog inget att oroa sig för :D