Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1434 ggr
AnnaRamnemark
0

Svansen på sidan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har hänt??

Märkt nu i veckan att min ena tös springer med svansen på sidan. Den är alltid på sidan. Hon har dock uber balans ändå men den är på sidan. Vad hänt??? kommer de gå tillbaka av sig sj eller måste man till vet. för att fixa eller är de inget farligt alls? Massa frågor….

Lägger in en bild där ni får se hur hon har svansen.

cosmonita
0

Jag är ju ingen expert och har inte heller erfarenhet av detta men hon kan ju ha gjort illa svansen och därför inte vill (pga smärta) röra svansen. Eftersom hon inte haft detta så länge än eller verkar ha några andra synliga men av det så kan du säkert avvakta ett tag till. Har hon bara skadat sig lätt så borde det gå tillbaka av sig själv.

Kanske kan någon annan ge ett mer specifikt svar.

AnnaRamnemark
0

Kanske kan vara så. Men jag får röda den och snurra den runt fingret och så. Men hon kanske inte vill visa sin smärta =/

chade
0

har den hoppat ur led kanske? :S

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MarajLowajz
0

Ser nästan ut som om den har hoppat ur led. Det gjorde svansen på en av mina katter förut. Om du kan känna längsruggraden, kota efter kota så kan du känna efter om det typ känns som att du får ner fingrarna mera längs ner mot svansen eller om det typ känns som ett hack, om du gör det så har den förmodligen gått ur led och då bör du ringa veterinär så får dom putta tillbaka den. om det inte har gått en längre tid så det inte går längre då vätska bildas och så runt om svanskotorna.

Den kommer inte gå tillbaka av sig om den är ur led och du bör inte göra det själv heller.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein