Får hem en dumbo flicka i helgen! :)
Efter 1 månads väntan så kommer jag i helgen att få hem lilla Puma, en liten Champange/mink färgad dumbotjej! :) Hurra! *lycklig*
grattis
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack :D
vad roligt, lite kul med 'roliga' saker då det varit så mycket hemskt här på sistone
Vad kul! Vart kommer hon ifrån? :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Med tanke på allt som går runt. Har du flera råttor. Så sätt henne i karantän under en månad :-)
Bara tips. Hon kanske inte har något med sig. Men man vet aldrig och det är många som haft otur med nya råttor sista tiden :-/
Hon kommer från en privat uppfödare som säljer råttor till mitt jobb. Har mailat med henne och kollat tänkbart om det kan finnas några smittor i hemmet. Inget som hon märkt iaf men jag har tagit hem en bebisbur ifa. Hon kommer att komma till butiken men min kollega kommer sätta henne i min transportbur direkt utan att hon kommer i kontakt med vårat djurrum. (har iof inga kända smittor bland dom råttorna med ändå)
Tror du det kan räcka? Känns så himla taskigt att ha henne ensam i bebisburen i en hel månad haha (helt mammig)
Ja det kan vara taskigt. man kan ta en av sina andra och sätta ihop sedan hålla det paret i karantän. Eller skaffa två. För om den bär något som inte syns utanpå och bryter ut senare så kan alla råttorna ryka.
Läs eldbarns tråd som ligger ute nu. Hon har förlorat massor på kort tid.
Ja jag såg den tråden, riktigt tragiskt!
Jag har tyvärr inte burstorleken för att skaffa hem två till (vilket jag annars hade gjort utan att blinka). Jag får känna efter hur det känns när hon kommit hem. Förmodligen så blir det karantän. Vet inte om jag vågar chansa i detta läget.
#8 Tror hon menade en av dina råttor som du redan har…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#8 "man kan ta en av sina andra och sätta ihop sedan hålla det paret i karantän. Eller skaffa två." ;) Alltså att jag tar en av tjejerna jag har hemma eller skaffar två till :)
Men ja, shit vad jag väntat på denna lilla tjej! Hoho vad glad jag är :D
Jag är lite avundsjuk:P om jag hade en dumbo kanske till och med min flickvän/sambo skulle kunna tycka den är söt.. nu fnyser hon åt råttorna.. hon tycker dom är söta men som alla andra "uuuh vilken ful svans" stackars råttorna. :)
Ja dom är hysteriskt söta :) har en dumbokille och han är världens sötaste lille man :D
gud så söt!!

*äter upp* =)=) Gud så söt! =)=)