Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1148 ggr
KastKatt
0

Jag ber er om råd!

Jag skrev häromdagen om min älskade Caspian, och om att han sover mer än vanligt.

Jag har varit hemifrån över helgen och han har blivit sämre.

Han har gått ner lite i vikt, men har äter fortfarande. Men han har blivit så lugnt. han sover nästan hela tiden. Han lämnar inte ens sitt hus när jag ropar och pratar med honom.

Sedan brukar jag ca en gång i veckan känna igenom båda råttorna efter knölar, och detta r något båda tycker är jobbigt och tråkigt. Men när jag gjorde det idag sprattlade han knappt. han är också lite förkyld.

han är 2 år och några månader, och jag misstänker att det är åldern som märks. men iaf, jag blev så ledsen att jag kramade honom och började gråta. även om jag försökt förbereda mig för detta så… jag visste inte att det skulle vara så här jobbigt. Det gör ont i hjärtat på mig.

Ge mig råd, om hur jag ska hantera situationen, och hur man förbetterarr tillvaron för en äldre råtta.

jag är väldigt tacksam för svar, för… jag vet inte ens vad jag ska göra just nu, helt ställd.

mvh

KastKatt

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

mikeiko
0

*styrkekram* Det är hårt när man ser ens älskade börja tyna bort :(

Tänk på att han kommer röra sig mer klumpigt och långsamt, så se till att han har lätt att ta sig runt, extra varmt där han sover, och du kan mata med mer lättäten mat i stil med barnmat. Ha också en extra vattenflaska, gärna med roibooste utan tein med honung så att han dricker som han ska, den kan man sätta där han mest vistas.

KastKatt
0

*kram*

Okey, men då ska jag börja med mer lätttugad mat och lägga in mer tygbitar. Jag har en ganska lågbur så det är ganska lätt att ta sig runt.

Tack för svaret.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!