Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 3789 ggr
Linda_85
0

bild på lill killen :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!här är en bild på min och min sambor råtta som vi ha haft i ca 3 veckor :) barnen kallar honom för lilla smuttin hehe Mvh Linda

ScarletMajesty
0

har ni bara en råtta?

Kolla denna video;

http://www.youtube.com/watch?v=cDy3bMRuobE

Itchy
0

har han ingen burkompis ???

You can't spell Bitchy without Itchy

Linda_85
0

ja just för tillfället så ha vi bara en råtta!!

Linda_85
0

men söt är han iallafall!!vi ha inte kommit på något bra namn på honom än!!utan de är bara barnen som kom på lilla smuttin

ivanhoe81
0

dax att skaffa en burkompis då, man ska aldrig ha en råtta ensam mer än om det inte finns särskilda skäl, men ni kanske redan har planer att hitta en till

råttor är allt härliga djur har sj 8.9 hanar och 3 honor

Linda_85
0

vi har funderingar på att skaffa en till!!men hela mitt liv så ha jag haft både ensama och flera råttor ihop men ingen av dom ha mått dåligt av det!!!

ivanhoe81
0

lagen säger minnst 2 st

AnnaRamnemark
0

Inte för att vara elak. Men du borde skaffa en till, enligt L80 så säger dom att råttor kaniner marsvin hamstrar (ej guld hamstrar) osv. ska bo mins 2 och 2. Många råttor blir väldigt deprimerade om dom är ensamma. Råttor och de är dom mest sociala djuren jag träffat på så jag tycker dom ska bo 2 o 2. Sen kan man låta råttorna vara "ensamma" längre om dom är 2.

ivanhoe81
0

#8  det stämmer, själv har jag ju en större flock men de är ändå översociala mot mig

Linda_85
0

den vi har är inte deprimerad överhuvudtaget!!och mina andra som jag ha haft ha aldrig heller varit depremerade!!då ha jag ändå haft ökenråttor,marsvin,tamråttor,dansmöss,gebiler,kaniner, plus massa andra gnagare!!men ingen av dom ha visat några tecken på nedstämdhet!!dessa djur ha jag haft sedan jag va 6-7 år!!!mina ha levt ett bra och lyckligt liv tills dom till och med blev gamla!!om dom hade mått dåligt av det så hade jag märkt det!!dom djuren jag ha haft ha aldrig varit ensamma i den bemärkningen

ivanhoe81
0

men råttor i flock putsar varandra och leker och har sig det får inte din råtta uppleva just nu

så jag tycker att du borde skaffa en råtta till

jag kan bara säga vad jag tycker men det är ju dig det hänger på i slutändan

Lamina
0

Deprimerad eller inte, det är emot lagen… Dessutom, hur kan du veta vad han känner, kan du prata med honom eller..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

OttoIsTheShit
0

det är inte alla djur som tydligt visar vad dom tycker

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

AnnaRamnemark
0

De vi skriver till dig är inget du behöver bli arg över. De är inget påhopp. Vi säger bara vad l80 reglerna säger. Och vi alla här håller oss till detta eftersom de finns kontrollanter dom kan göra hembesök ibland. Och om de kommer ut att man kanske inte följer reglerna så kanske som knackar på en dag. Så vi vill bara hjälpa dig och råttan.

Även jag har haft kaniner hamstrar och nu råttor. Jag har fött upp hamstrar och jag har märkt att även dessa smådjur kan lätt bli deprimerade och dom springer typ bara i hjul :P

Vi hjälper bara. Som #11 säger nu hänger de bara på dig om du vill eller inte…

Allamej
0

Alla ska vara lugna i tonen… Andas 10 djupa innan ni skriver…

Linda_85. Orsaken till att du inte ser depression hos djuret är för att det inte vet något annat. Men i verkligheten så förtvinar synapserna i hjärnan och dom blir mer och mer hjärnskadade.

Du kan aldrig uppfylla en råttkompis plats eftersom du inte talar råtta. Ingen i din familj kan ligga i hängmattan och putsa den lille. Ingen i din familj kan leka med honom när ni sover.

Det är som att du skiljer på hela din familj, och ni sätts in i varsitt rum. Där får ni tillbringa livet. Inga samtal med en annan människa, ingen intellektuell stimulans. Bara vara.

Det är som isoleringen i ett fängelse men när du får komma ut och gå på motionsbanan så är din vakt en schäfer. Det är samma hund som ger dig mat.

Ingen av ovanstående menar något illa eller att hoppa på dig men för råttans skull, skaffa en kompis av samma kön.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

EmmaWq
0

#15 Så jädrans bra och sant skrivet!! :-D

nyndat
0

#15 mycket fint skrivet.

Och jag skulle bara vilja inflika att två råttor inte betyder dubbelt jobb, men däremot dubbel glädje både för dig och för dem. Jag njuter av att titta på mina råttor, när de brottas, tvättar varandra och sover i en myshög i sputniken. Dessutom finns det oftast någon som vill ut och leka med mig, även om den andra kanske helst slipper gos just då :)

fia-mia
0

Skaffa en kompis! Helt ärligt (och det här är inte för att provocera dig utan en allmän fundering), att råttor ska vara 2 och 2 är en lag. Jag antar att ni med ensamråttor inte kör bil utan bälte eller kör mot rött? Och varför gör ni inte det? Joo, för det är emot lagen, svårare än så tycker jag inte det är.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Linda_85
0

jag skrev för tillfället ha vi bara en!!den andra ska komma på fredag och det är inte för att ni ha skrivit att jag ska ha två!!jag beställde den innan ni började skriva om två st!!

ivanhoe81
0

okibra läste bara att ni funderat på en till annars

Linda_85
0

det tog lite tid med bäställningen för att dom inte hade inne några för tillfället!!kolla under #3 så ser du att jag ha skrivit att jag bara ha en för tillfället :)

ivanhoe81
0

okidoki fär det som jag läste var i inlägg #6 vi har funderingar på att skaffa en till

men bra att ni skaffar en kompis :)

Linda_85
0

okey!!synd bara att det tog lite tid innan vi får hem den andra!!

ivanhoe81
0

förstår, huvudsaken är att hanfår en kompis anser jag

cosmonita
0

Bra att du skaffar en kompis till honom och bra att du funderade på att göra det från början men i inläggen #6 och #10 försvarar du att ha en ensam råtta så då är det inte så konstigt att folk reagerade och trodde att det var så att du tyckte att det var ok med en ensamråtta.  Som sagt inget att bli arg över.

Jättefin liten kille har ni i alla fall Glad

Loovi
0

Bra att du skaffar en till!

Inte bara för att det är emot lagen att ha en utan för att det är ndvändigt! Tycker Allamej uttryckte sig väldigt väl och sedan kan jag inflika att råttor är bytesdjur som inte visar hur det mår i första taget eftersom att dom blir då lättare byten för rovdjur. Dessa instinkter har även tamråttor. :)

Linda_85
0

ja jag vet han är super söt och fin!!det ska vara en blå råtta :)

Linda_85
0

R.I.P lill killen :(

Jespersen
0

Nämen, vad har hänt? :/

Linda_85
0

han blev 2 månader och hade hjärn tumör :(

Jespersen
0

Usch, vad tråkigt :( VIF Lill Killen.

Linda_85
0

han ha det bra nu!!började märka på honom idag att ögat började puta ut tyvärr!så vi tog honom till veterinären!!!mina barn blev lite ledsna :( och på fredag få vi hem två nya som skulle varit hans kompisar

spikeodumbo
0

råttor är bytes djur i det vilda. och blir råttor sjuk eller mår dåligt gör dom verkligen allt för att inte vissa sig svaga. så bara för att en råtta ser lycklig ut så betyder det inte det. så förslår att du skaffar en kompis^^

Linda_85
0

spikeoduml läs något innan du skriver..

Linda_85
0

spikeoduml: hur menar du att jag ska kunna skaffa en kompis till honom när han va tvungen till att avlivas idag pga hjärn tumör?????läs noga innan du hoppar på folk om deras betende!!!vi märkte på honom igår att han började må dåligt!!dessutom så sa veterinären att detta gick fort när vi såg det på honom!!!så va snäll och läs innan du skriver sådana saker!!!!

AnnaRamnemark
0

Men snälla du, de var ju inge påhopp. Se inte oss som onda, hon ville väll bara berätta. Dock kanske de var lite dålig tajming. Men var inte så arg på oss hela tiden. Som många skrivit att de är inget illa vi vill dig. Ta åt dig på ett bra sätt av de vi skriver istället vi alla är djurvänner och vill de bästa för djuren, vi är ju inte här för att kränka och knäcka personer.

Jag beklagar sorgen för din snuttin han var väldigt fin. Själv letar jag med efter en råtta i denna färg. Gärna dumbo oxå. Han var fin iaf och nu har han de bra iaf bland alla andra råttor vi älskar :)

MarajLowajz
0

#35 Beklagar sorgen att han dog men - Du skrev att du skaffar en till som kommer på fredag, spike kanske då menar att när du får hem den råttan så bör du skaffa en kompis till denna så fort som möjligt. Det är som #36 säger - det är inge påhopp på dig. Du behöver inte vara så arg.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Zolah
0

Hon är nog bara lite less på att folk inte läser ordentligt och hon är säkert lite ledsen med, om du kollar lite längre upp så står det bla att hon ska få hem två stycken nya råttor som skulle varit burkompisar till honom.

Beklagar att det gick som det gick :c

AnnaRamnemark
0

Jag tror hon bara menar den andra råtta 1st råtta till, som jag förstår det i inlägg #19 o 23. Eller jag kanske missuppfattade :S

MarajLowajz
0

Jag förstod lika som #39 att hon skulle få hem en stycken råtta till. Men har kikat igenom lite mera och i början skriver faktiskt linda att hon ska få hem en råtta men i #32 skriver hon att hon får hem 2st.

Så lite förvirrande var det i början tills man läser igenom det 2 gånger.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

AnnaRamnemark
0

Jo där stod de. Men börjab fattde jag de som en. Vem vet de kanske blev ändat så hon tog 2 istället för en. Så var de för mig en gång. Skulle hämta 2 komm hem med 3.

ivanhoe81
0

rip lillkillen

Linda_85
0

jag blev inte arg bara trött på att få läsa samma saker i nästan alla medelande!!och visst jag kan vara lite svår ibland att förstå!!plus att jag försöker att förklara så gott jag kan!!!är jätte dålig på att förklara nu när jag är gravid!!antar att jag är lite förvirrad efter min mormor och råttan gick bort i cancer bara några veckor efter varandra

[Emma--]
0

Ett tips är att inte skriva så många utropstecken, eller kanske t.o.m undvika att använda det :) Det upplevs argt när man läser tyvärr.

Linda_85
0

Då ha man äntligen fått hem två nya söta brun/vita råtthanar :) bild kommer in lite senare

Linda_85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kanske inte den bästa bilden men den få duga :)

MarajLowajz
0

Va söta dom är :) Hoppas det går bra för dom och dig!

-Albert Einstein

Linda_85
0

tackar :) fick hem dom i fredags och dom är redan som keliga grisar hehe

MarajLowajz
0

härligt!

-Albert Einstein

Linda_85
0

ja det är de faktiskt!! :) alla som jag ha haft genom åren ha inte varit så lätta från första början så de är gött

EmmaWq
0

#46 Det är väl en black hooded, och en som är antingen capped eller bareback och agouti?? Eller är jag helt ute och cyklar? :P

AnnaRamnemark
0

Gu vad fina dom är. Lycka till och hoppas dom lever länge och lyckliga hos dig :D

Linda_85
0

tack så mycket :) jag ha inte en aning vilken teckning dom har!!den som ser svart ut på bilden är  igentligen mörkbrun aktig så det är svårt att säga :)