Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1252 ggr
iiichigo
0

Transportera råtta i kallt väder

Hej!
Vi ska ta med vår Clementine till vetrinären. Och det ska ske med buss. Vi har transportbur till henne, men vad kan man göra för att förhindra att hon blir nedkyld?

Hälsningar Astrid :)

Itchy
0

använd en åkpåse ist och stoppa den innanför jackan, men se till att hon får ordentligt med luft

You can't spell Bitchy without Itchy

isafisa
0

Om du ej kan ha henne i åkpåse så lägg i massa mysigt material i buren och sen brukar jag ha en filt över buren också. Transporterade tre råttor med tåg på det viset iallafall och då var det en del vistelse utomhus också.

chade
0

eller så skaffar du en kartong med lufthål och massa filtar. håller värmen bättre än en transport tror jag

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Elshira
0

Lågg in en varmvattenflaska instoppad i en strumpa, lägg in lite mysigt bomaterial och ett ordentligt skynke över buren så det inte blåser rakt igenom.

Sedan är det bara att åka och skynda sig in i värmen!

Hakuna matata!

cosmonita
0

Jag brukar ha fleece i transportburen som råttan kan krypa in i och sedan vira in transporten i en filt eller ett badlakan och lägga den i en papperskasse eller IKEA-kasse beroende på hur stor transporten är. Se bara till att inte täppa till helt, råttan måste få luft också.

iiichigo
0

Har en bur som är sluten runt om och bara öppen i toppen. Kommer från ÖoB tror jag. Men ska ha handdukar, varmvattenflaska i strumpa och sådär. Och filt att täcka över. Kan inte ha åkpåse innanför jackan, då jag även ska ha med lille katt till vet. Han ska kastreras ^^ Katten asså :P

Hälsningar Astrid :)