Intressekoll - satinbärare/satin?
Jag planerar en ev paring här hemma i början av nästa år. Jan- april ca. Jag behöver få in tillräckligt många intresserade för att denna paring ska bli av.
Bamse:
Bamse är en satinhane. Mjuk i temperamentet och i flocken. Han har flyttat mellan olika flockar och aldrig tjafsat med någon annan hane. Det är just pga hans mjuka sätt och hans förmåga att charma människor som jag vill para honom. När jag öppnar buren ställer han sig på bakbenen och sträcker upp frambenen som ett litet barn "Ta upp mig, snälla!" Han är snällheten själv och jag är så fascinerad av denna råtta och hans mysiga sätt.
Släkt bakåt har samma underbara temperament och beskrivs som mjuka små nallebjörnar.
Fleur de la vie:
Fleur kommer ifrån Katoz F-kull. Det finns en tråd om henne och hennes syskons temperament här inne. Även Fleur charmar alla hon möter. Hon är mjuk i sättet men lite mer allert och pigg än Bamse. Väldigt orädd och nyfiken.
Släktet bakåt är väldigt mjuka och trevliga även där. Ev så är Fleurs mormor satinbärare vilket betyder att Fleur kanske har detta i linjen med.
Trots att detta kommer bli en rolig parning iom satinlinjerna så är huvudanledningen dessa råttors underbara temperament. Det är en temperamentsparning där det blir en extra bonus om det dyker upp satin. Annars blir dem satinbärare.
Är man intresserad så skriv gärna hur många och önskemål om färg, päls, kön osv. Iom osäkerheten i just satin vore det bra om man skrev och var intresserad av både satin och satinbärare.
Enklast att nå mig då jag är lite dålig på att svara här inne är på min mail: charlottesamuelson@hotmail.com
Min hemsida hittar ni här
Ja kan va intresserad om transport kan fixas…
hur mkt kostar dem?
Är intresserad av 2 honor, färg vet ja inte. svårt å säga nu om du inte vet vad som kan dyka upp??
Jag undrar som #1, vilka färger som kan förväntas..? :o

#1 När jag har råttor som ska vidare till andra delar av Sverige så är det inga problem att dem stannar tills transportbiten löst sig.
Vad dem kommer kosta exakt vet jag inte idag. Det beror lite på vilka omkostnader jag får. Jag är väldigt noga med att inte tjäna pengar på dem då mitt mål med att avla ligger långt ifrån penga orsak. Jag skulle gärna vilja regga dem så stamtavla följer med också. Men ca 200 - 250kr skulle jag tro. Absolut inte mer än detta iaf.
#1,2 Jag ska försöka forska och ta reda mer exakt eran fråga. Jag tror att det mest kommer bli mörka färger då båda föräldrarna är det. Men en liten del av deras syskon är ljusa så det kan dyka upp någon ljus också. Tar reda på detta och återkommer till er.
Alla kommer bli dumbp iaf 
Jag svarar gärna på frågor här i tråden men när man anmäler intresse så jag skriver upp er får ni gärna maila så jag har allt samlat.
Kommer att dyka upp black och russian blue :)
Katoz

#4 Tack för svaret. Nu blev jag kär i min egen kull jag kanske får! Vad fint med båda dem färgerna 
# jag är ju svag för black satin, Bamses brorsa Bollen är såå fin, dom är kopior :)
Katoz
Ohh, jag vart sugen på en liten en. Men hoppas på en hona från Medicinkullen. Fast tja, det är ju ett tag till din kull, right..? Kan hända att jag vill ha en…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#7 mamman till Medecinkullen är syster till den här kullen mamma :)
Katoz
#8 Jag vet, såg det i kulltråden för din F-kull. Skulle ju vara lite kul att ha kusiner. :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Skulle nog vara intresserad, vad ska du ha för en? :)
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
#10 Vem? Jag? Ha från vilken kull då?
//Lamina
11# från trådskaparen antagligen.
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
#12 Hona, helst inte svart eftersom jag har massa svarta honor. Men tja, får jag ett litet blått piller så spelar det ju inte så stor roll… (färgen alltså)
Edit: skulle ju vara kul med en satin om det blir några, men räknar med att det inte blir det.
//Lamina

#6 Hoppas det dyker upp små mini Bollar, mini Bamsar och mini Fleur 
#7 Du får härliga individer och förhoppningsvis en urmysig råtta med bra släkte bakåt i just temperament. Jag planerar denna parning i början av nästa år. Helst skulle jag vilja ha dem NU, men den som väntar på något bra väntar aldrig för länge 
#10 Exakt pris vet jag inte idag. Men mellan 200 - 250kr. Har ikväll betalat in medlemsavgiften så jag kan regga föräldrar och sedan kullen innan dem flyttar. Inte mer än 250kr iaf!
Precis som #4 skriver kommer färgerna som dyker upp vara black och russian blue efter lite nogrannare forskning om detta. Det kan dyka upp någon överaskning men dem blir mörka och helfärgade ev eubk.
Jag vill även tillägga att jag såg att jag skrivit fel i Fleurs presentation. Det är Fleurs mamma - Alenya´s Bianca (äg, katoz) som är satinbärare, inte mormor.
#14 Då är dom lev klara tidigast i Mars?
//Lamina

#13 Missade ditt svar… Vid intresseanmälan får du gärna maila mig på charlottesamuelson@hotmail.com Det blir enklast för mig att hålla ordning på intressanter på det sättet.
#15 Ja, tidigast i mars blir dem flyttfärdiga. Har man inte möjlighet just vid en viss vikt eller ålder, att hämta eller få hem någon då så är det inga problem att dem stannar längre än så. Är man säker att man vill ha den så finns plats och "husrum" tills den kan flytta hemifrån.
#16 inga problem, vill bara inte ha råttor i för lika åldrar… Men vart bor du då? Kan vara bra att veta innan jag bestämmer mig. :)
//Lamina

#17 Jag bor i Östergötland, Linköping
Bara att maila om du bestämmer dig för en liten en