Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1195 ggr
[RussinsMusli]
0

Lägga sig på råttan

Hej.
Jag funderar på att låta råttorna springa i mitt rum i natt. Har inte varit hemma på hela dagen och jag tycker så synd om dom för att dom ska sitta där inne hela dagen och natten + halva dagen imorgon.

Men det jag är lite orolig över är att om dom kommer upp i sängen (vilket dom brukar göra) och jag vänder på mig och råkar lägga mig på dom utan att vakna! Kommer dom flytta på sig snabbt eller vågar jag släppa ut dom?

MarajLowajz
0

Ta ut dem en liten stund ikväll, sätt tillbaka dom och sen låt dom springa lite på morgonen medans du äter fruckost, gör dig iordning etc.

Jag skulle då inte vilja ha råttor lösa när jag sover för att sedan vakna och se att något har hänt.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[RussinsMusli]
0

Jo.. Jag litar ju på mina råttor men det kan hända något ändå. Tack för tipset jag tänkte inte så långt! Glad

MarajLowajz
0

Varsågod =) Dom får ju springa lite då iaf om du släpper ut dom en liten stund sådär :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[RussinsMusli]
0

Ja precis! :)

ivanhoe81
0

jag brukar ha dem lösa i sängen ibland då jag sover det är så härligt när de kommer och mosar in sig i armhålan för att sova

[RussinsMusli]
0

#5 ja jag brukar ha dom lösa hela tiden när jag är i rummet :)

TrueStory
0

Jag har haft både råttor, marsvin och kaniner i sängen/soffan när jag sovit. Och aldrig mosat nån, Jag hörde från en gammal marsvinsuppfödare att speciellt tjejer/kvinnor får sina moderskänslor och vet i sitt undermedvetande att dom kan vara i närheten och rör sig inte speciellt mycket när man sover.

Jag sov i 3 nätter med en 2 dagars marsvinsbebis som inte fick di av sin mamma och han sov mellan brösten och jag rörde mig inte nånting så länge han var där..

[RussinsMusli]
0

#7 jaha va coolt eller va man ska säga x)

Luka
0

Plus att jag är ganska säker på att deras överlevnadsinstinkt är ganska stark så att de märker om de är på väg att bli mosade och då flyttar på sig. Med tanke på hur lätt de vaknar, iallfall mina, när jag rör dem i buren… så är det nog ingen fara.

Själv skulle jag mest vara rädd för att de skulle käka på sladdar och andra saker de inte får käka på medan jag sov.

[RussinsMusli]
0

#9 mina har aldrig tuggat på sladdar, men man vet ju aldrig Obestämd

chade
0

mina gamla råttor, som inte lever idag brukade sova med mig ibland. det hände både det ena och det andra i sängen. gjorde jag något som inte passade dom fick jag mig ett litet tjuvnyp så att jag vaknade :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[RussinsMusli]
0

hahaha

ivanhoe81
0

#9 mina har aldrigtuggat på sladdar och i sovrummet har jag en tv vars bänk de älskar att sova under

Luka
0

Mina brukar inte heller tugga på sladdar, men det har hänt…

Men de kan hitta andra saker att äta på… men har man stoppat undan allt som de skulle kunna få för sig att äta som de inte bör så…

Fast mina är fortfarande ganska unga och har inte riktigt lärt sig allt än. De tycker till exempel om att käka blommor om de kommer åt.