Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1025 ggr
chade
0

Något skumt hände igår..

Igår när jag hade Sol i famnen så klappade jag honom och han rös till hela tiden. När jag släppte ner honom så såg jag en liten droppe av något vitt tjockt nånting. precis där han hade haft ja.. snopp..

Kan det ha vart sperma eller bara något annat konstigt från honom? :S

Små stjärnor lyser också i mörkret.

zickan
0

Kan ha varit sperma. Har du otur så har du åkt på bakterie skiten som går runt. Det har visat sig som vitt klet på snoppen osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

chade
0

men usch då, då hoppas jag verkligen att det bara var sperma. finns det någon tråd om den där skiten som går runt nu?

zickan
0

det verkar höra ihop med rossel, skumma snuvor, bölder/tumörer, ögon som torkar, honor som inte går att få dräktiga eller droppar ungarna redan i magen. hanar som inte ger avkomma osv. Så det finns ett par trådar.

zickan
0

Men dra undan förhuden på honom. Kolla det nu och om nån dag. Finns det inget klet så har du nog blivit spermad :-P

chade
0

Okejokej, men alla tre verkar friska i övrigt. så vi får hoppas på det bästa. Ska kika lite på honom nu, och hoppas på att han inte tar mina försök att pilla på honom som sexuellt påhopp, haha ;P

chade
0

får jag bara störa med en fråga till.. tittade efter nu, och ska det vara lite fuktigt där under? Det var inget klet eller så, bara fuktigt. och lite rött, som färgen från ögonsekret. o:

MarajLowajz
0

#6 Ja det ska vara fuktigt där och ja det ska vara rödaktig färg :) Så det är ingen fara.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

chade
0

puh, det var skönt att höra. :)

MangoMelon
0

Och nu kommer en säkert för er totalt dum följdfråga; hur ska en råtthanes förhud se ut? O.o

Jag har nu suttit en god stund och studerat mina killar med smärre sura miner som tack för undersökningen.. Jag ser snoppen ju, men förhuden ?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

chade
0

förhuden borde väl vara den där pluppen som sticker ut som är hårig? det trodde jag i alla fall xD

MangoMelon
0

#10 fast den kan man ju inte dra bak? O.o

… nu börjar det kännas som att denna diskussion spårar lite, men det är faktiskt ett viktigt ämne! Jag har liksom aldrig ens tänkt på det och de kan ju bli sjuka där.. Fast mina råttor är inte överlyckliga precis, speciellt inte när jag nyss för säkert femte gången plockade upp dem o fortsatte pilla på deras grejer xD Nä , stackars dem. Måste nog känna sig sexuellt trakasserade :p

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

chade
0

haha mina blev inte heller så överglada när jag var där och pillade :P

på en av mina gick det inte att dra bak.. men på dom andra gick det hur bra som helst.. vad är det du drar bak om inte det? :O