Uppfödare/planer inför 2011 (K)
Tänkte fråga och höra om ni, eller vet om någon som ska ha kull början av 2011?. (jan-april)
Dem behöver inte ha stamtavla elr HB efter som dem ska vara som sällskap.
Färg spelar ingen roll direkt. men lite krav har ja.
Inga helvita, eller röda ögon.
Men färgen ja kan tänkas ha är:
Siames
svarta
viltbruna/bruna (om de finns nått som heter viltbruna)
senns finns de anda färger men vet inte va dem heter ^^.
Föräldrarna ska vara friska å, riktigt tama.
Ungarna ska vara riktigt tama med samt friska.
Jag är ute efter 2 honor INGA hanar, hanar har ja haft innan å vill gärna ha honor denna gång.
Jag bor i Göteborg och har ej körkort, så om transport går så gärna det. men till dessa ställen kan ja åka till/möta upp:
Partille
Alla orter innan Lilla Edet (finns du i th elr uddevalla, får du gärna komma dit) såsom surte, Bohus ale m.m
Kinna
Kungälv
Ev till kungsbacka, kommer då med buss ej tåg. (gillar inte tåg höhö)
Till dessa ställen kan jag ta mig till.
Frågor och liknande kan tas här eller Pm.
Jag har planer på att para min hane beroende på om jag hittar en bra hona till. Men allt är inte helt klart med de. Han är en blue agouti rex toppörad. Bor i stockholm, men transport kan säkert ordnas på nått vänster isf.
Jag ska para min hona Faith nästa vecka och det kommer bla dyka upp rex, alla dumbo, russian blue och black. Bor i Sthlm men transport brukar kunna ordnas :)

Viltfärgad brun, det agouti du menar! Det är en väldigt vacker färg, tycker jag, min klara favorit!
Tänkte tipsa om Granathens, hon bor i Mariestad, är registrerad i SRS.
Hon heter Thirre här på iFokus. Hennes inriktning är chocolate agouti och hon lägger stor vikt vid temperament. Vad jag förstått gillar hon extra mycket råttor som är aktiva och trygga i sig själva.
Älskar mina stora små vänner..

Om jag får in tillräckligt med intressade kommer jag ta en kull på Bamse - satinhane och Fleur (troligtvis satinbärare)
Ev dyker det upp satin. Syftet med kullen är inte för att få fram satin och dyker det upp satin blir detta bara en rolig bonus. Detta kommer vara en temperamentsparning på två råttor som jag tror skulle passa ihop då dem är väldigt lika. Båda är otroligt sociala, mjuka i temperamentet och trygga individer. Även släkt bakåt, syskon osv har jag bara hört samma underbara temperament om.
Bamse:
Fleur de la vie:
Mer information finns på min hemsida. Vidare kontakt är enklast på min mail: charlottesamuelson@hotmail.com
Hoppas du hittar din framtida råtta!
3 finns de nån hemsida? mitt internet är fruktansvärt segt så de tar sjukt lång tid om ja ska söka efter henne.
4 ååh då hoppas ja de kommer 2 satin honor, var bor du??
Tack för alla svar! och ja hoppas med att transport kan ordnas!.

#5 Jag bor i Linköping, Östergötland.
Jag hoppas på att några blir satiner men räknar inte med detta. I vilket fall blir dem iaf satinbärare med ett underbart temprament, hoppas jag. Jag tror det kommer ge utslag i mörka färger och 100% dumbo.
Transport brukar kunna lösa sig. Kika på djurtransport iFokus. Har jag en kull och råttor som söker hem behöver och vill jag aldrig att dem ska iväg så fort som möjligt. Dem stannar så gärna tills transport biten löser sig för en köpare.
Hemsidan du frågade #3 efter tror jag är: http://www.granathens.webs.com/
6 jaha, men ja hoppas! åå de låter bra de juh! har du nån hemsida?
Jag har legat lite lågt detta år pga att jag inte haft så mycket tid över. Men kommande år så kommer det troligen att istället bli flertalet kullar här.
Jag har en siames tjej jag vill ha parad innan mitten av januari. Men vet ej om det kommer att ske. Hoppas dock att jag kan para ena snart.
Även plan för en agouti, cinnamon kull(brun, gul/brun) till början av nästa år
Ligger även en troligen blue dumbo kull på g men har inte närmare bestämt när jag har tid och kommer ta den.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
8 OKey hoppas. Var bor du då??
västerås
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.