Tuggar sönder allt på tio sekunder
Jag har sökt efter lite saker som mina råttor skulle kunna pyssla med, som toarullar med ihopbundna hörn, hänga godsaker i snören, ägg…
Och vad jag skulle vilja ha tips på är lekasaker som inte går sönder eller går att ätas upp på tio sekunder.
För min ena hona, Lithium, går det oerhört fort när hon väl fått syn på en poteniell leksak, och jag skulle vilja att hon hade något att pyssla med en stund eftersom jag blir orolig att hon ska få tråkigt…
Boa är för övrigt det tråkigaste som finns, och hon kastar bara ut alla fleecebitar jag lägger in, tidningspapper är inte heller vidare kul att leka med (bara ibland). Hennes burkompis däremot verkar inte bry sig nämnvärt om leksaker. Går det inte att äta eller få med sig inom en minut så är det inte roligt :P
Har du testat bygga en labyrint eller liknande så hon kan springa omkring och leta vägen ut? Lägga lite godisbitar på vägen ut och med tiden göra labyrinten svårare? Då har du aktiverat henne genom att hon måste använda sin hjärna till att hitta ut plus att hon får godis som belöning
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Nej, det har jag inte testat. Något förslag på vad jag skulle kunna bygga labyrinten av?
Låter som en jättebra idé för övrigt :)
Massa saker, band, dvd-etuier, böcker, stolar som du lägger ner på sidan, små kartonger som du kan bygga ihop till en massa gångar :) Alternativt är ju att du bygger ett slags fort av pappkartonger med gångar och sådant om du har mycket plats i nåt hörn.
Finns massor man kan ordna med om man har fantasin :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein