Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2067 ggr
EmmaWq
0

Dålig i magen

En utav mina killar har blivit rätt dålig i magen, vad kan detta bero på? Hans bajs var lite mer åt orangea hållet, och då rätt löst…

Jag gav de sparrissoppa och en kokt majskolv igår, kan detta ha bidragit (majsen då framför allt)??

Vad kan jag ge honom nu, samt undvika för att han ska bli bättre igen?

mikeiko
0

Majs brukar ju inte vara några problem så jag skulle snarare gissa på sparrissoppan…Men om han har känslig mage så kan just majs vara svårt att smälta, och då kan man ju bli lös i magen förstås.

Ge honom blåbärssoppa, det är poppis och motverkar lösa magar :)

EmmaWq
0

Ja, och han har tyvärr haft lite dåligt immunförsvar, så det kan ju ha bidragit :-(

Men blåbärssoppa ska jag testa! ^^ Finns det sådan utan socker då?

mikeiko
0

ProViva gör en sockerfri, men själv tycker jag den smakar apa…

Ger man inte jätteofta så är det helt ok med blåbärssoppa med socker i, eller så kan du ge färska blåbär, det är också poppis :)

EmmaWq
0

Okay, vad bra :-) Ska försöka med det, och sen inte ge de majs på ett tag :P

EmmaWq
0

Tror du att man kan ge de dofilus- eller verumfil? De innehåller ju nyttiga bakterier, för ett bättre immunförsvar :-) Det funkar väldigt effektivt på människor iallafall.

Dramatik
0

Innehöll soppan några mjölkprodukter? Råttor kan vara känsligsa mot det om de inte är vana.

EmmaWq
0

#6 Ja, det gjorde den… Men mina grabbar får ganska ofta mjölkprodukter som fårost, keso eller hårdost eller liknande så jag tror inte att det var det iallafall… Sedan vet man ju inte hur de reagerar på ren mjölk som det var i soppan iofs :-S De råkade även få tag på en passionfrukt och åt en del av skalet, kan det ha spelat in?

Dramatik
0

Kan ju vara mjölken som gjort det då. Man ska inte ge för mycket mjölkprodukter. Kanske blivit lite för ofta senaste tiden?

Hur det är med passionsfrukt har jag dessvärre ingen aning om.