Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1097 ggr
EmmaWq
0

Alternativ medicin?

Hejsan! Har tre killar här hemma, varav alla tre nyser en del, varav två nu har börjat låta lite täppta, och en utav de har lite snorig nos :-( Det är ganska dyrt att gå till veterinären, men självklart gör jag det om jag måste. Men jag tänkte höra; finns det någon alternativ medicin till typ ronaxan eller baytril (som jag har hört många får)?

För dels har jag hört att de två ovanstående många gånger inte ens funkar, och sedan tänkte jag att man kanske kan testa typ eschinesea (har inte en aning hur man stavar eländet) ? Det är ju ett klassiskt preparat till oss människor iallafall…

Har testat roiboosté och har även fleecefiltar på den delen av buren som står mot fönstret. Så vad tycker ni??

Allamej
0

Här har jag samanställt en del som är bra till råttor. Författare är Sockerråttan.

I ditt fall skulle jag använda timjan främst.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

EmmaWq
0

Okay tack! :-D Vilken intressant tråd! Men är det någonting man ska ge färskt, eller torkad som man strör i maten?

Allamej
0

ge som te, använd med roiboos eftersom dom inte är helt förtjusta i smaken,….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

EmmaWq
0

Okay, vad bra ska jag då ha i torkad eller färsk?

Allamej
0

torkad, finns i kryddhyllan. Det är slemlösande