Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1552 ggr
Be-adolf
0

Sökes; Bur OMGÅENDE!!

Hej,

Jag undrar ifall någon här i stockholmstrakten har en bur jag kan få köpa rätt omgående? Har mejlat på blocket annonser och ringt runt och inte fått tag i något än. Tänkte öka chanserna här.

Har fått hem 2 nya underbara råttpojkar, det enda jag inte tänkte på när jag helt förälskat tog hem dem var att de är SMÅ och att chansen att de kunde komma igenom gallret fanns och nu existerar. Nog för att de verkar mest nyfikna och bara klättrat lite än så länge och mina stora grabbar håller rätt bra koll på dem genom att visa vem det är som bestämmer, så kommer de nog till slut våga sig ut.

Hjälp någon?!

Lancia
0

Jag har en hel del burar, i varierande storlekar, till övers här hemma, och kommer att åka bil upp till Sthlm på fredag. Hur stor bur söker du ungefär? Jag har det mesta. ;)

junilla
0

Gör det något om de klättrar runt lite, gjorde mina små med förut, men de växer så fort så snart kommer de inte kunna komma ut, mina bara klättrade lite sen in igen, rymde aldrig!

Be-adolf
0

#1 Wiee. Alltid något. Måtten spelar väl inte jättestor roll. Så länge de rymmer mina 2 nya pojkar och har lite smalare galler. det jag har är 2cm emellan varje, så 1cm kanske? Vilka mått har du och hur mkt vill du ha? :D

#2 Nej absolut inte o de har ju inte rymt eller dyl. De hålls ju fast av sina nya bestämmande storebrorsor rätt bra ;) så just nu ligger de inne i huset och chillar. Men är bara så rädd att de ska komma ut o råka bita på någon sladd eller dyl :( vill inte hitta död råtta när jag kommer hem.

Men tycker du jag bör chansa och testa? Har en jätteliten mer liknande plastlåda som jag gjort i ordning o borrat hål i till vattenflaska (typ sådant där rese akvarium) så de ev kan sova i inatt, men den är alldeles för liten för dem att bo i tills de blir större :/ och helst skulle ja ju också vilja att de bodde med sina nya bröder men man kan ju inte få allt tyvärr.

Mymlan
0

#3 Jag bor i Rimbo i sthlms län. Jag har en bur som även kommer passa dem då de är vuxna du får även plats med 2 st till i den.
Rimbo är ca 40 min från sthlm.. Pris det kommer vi överens om. PM:a vid intresse..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you