nära döden upplevelse
det är så sjukt min råtta ramlade ner från mitt fönster (andra våningen ungäfer 6-8 meter) på kvällen en regnig dag jag sprang ut och letade hittade han vid vägen av huset åkte till vetrinären (han mådde ganska bra fast hade ont i bäcken och kunde inte röra svansen) hon sa att vi skulle komma tillbaka på måndag och vi fick med oss smärtstillande som han skulle ta . min pappa åkte till vetrinären på måndagen för jag var dock tvungen att gå i skolan, de rönkade honom och det visade sig att han hade brutit svansen men nu ungefär 2-3 veckor senare är han nästan heelt återställd han kan röra svansen mycket inte lika mycket som sin bror förståss. men är så sjukt glad att han överlevde
Oj! Vilken tur! :O

kan man verkligen säga 
Änglavakt 

Oj. Hur hände det om man får fråga? Så man själv inte lyckas göra ett sådant misstag eller bidrar till en sådan olycka.
som #3 säger Ängla vakt.
De var ju tur att du hittade honom och att han inte sprang iväg skadad och blev tagen av en katt eller något.

mm för vi har en katt också och #4 hur kan man inte bidra till att en råtta ramlar ut genom fönstret? jag var för snabb jag skulle öppna fönstrert i en sekund för att känna om det var varmt ute tittade inte så noga han satt i andra änden av fönstret tror jag och sen liksam hängde han sig vid kanten på fönstret och ramlade ut tror jag är inte helt säkert allt gick väldigt fort
#6 Ah. Inte allt för vanlig sak då. Mistänkte mest att du hade haft det öppet och råttan hoppat upp och halkat ned eller något.

ok :)