Gräva ner matskålen
Hej.
Jag har märkt ett beteende hos min ena råtta som jag inte känner igen.
Hon har börjat gräva ner matskålen, det ser bara ut som en hög toa-lätt ingen matskål. När jag tar bort toa-lätten så blir det likadant igen.. Är det ett normalt beteende hos råttor?
Jag tror att det har att göra med att dom vill göma maten, mina gör så ibland också
Är dock inte säker så lämnar ett avtryck för fler svar :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Vet inte hurpass normalt det är, men kan säga att min ena råtta gör likadant. Hon tar allt hon kan hitta för att gömma skålen; tygbitar, spån (alspån), toa-lätt och när jag flyttade upp matskålen från botten hämtade hon helt enkelt nerpissat papper att lägga ovanpå. (Trevligt…) Jag antar att hon helt enkelt vill gömma maten för andra.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hmm okej. :/
Mina killar grävde inte ner HELA skålen utan fyllde upp med toa-lätt upp till kanten på matskålen. Nu har jag bytt bort toa-lätten och kör på fleece till tidningspappret och det har slutat.
Toa-lätten kör jag nu istället i deras toalådor där det är populärt att gräva runt i av någon anledning.
okej :P
mina hade en stor kartong dom hade ovanpå matskålen :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Sen hon började gräva ner matskålen har den andra gått ner i vikt. Jag har gett henne mer fet mat utanför buren och ställt en matskål högre upp och hoppas det funkar!