VI SÖKER NYTT HEM!
Nu vet jag inte alls hur det här går till. Men jag är på jakt efter ett nytt trivsamt och välkomnande hem åt mina tre råtttjejer. De blir 5 veckor gamla i morgon 29/10. Anledningen till ofrivilliga kullen kan du läsa här.
Jag vill alltså att de tre ska komma till ett och samma hem, så att de inte ska splittas. Finns det någon som vill ge dessa härliga tjejer ett nytt hem?
Sen har jag två äldre råttor, födda vecka 34 som jag inte längre kan ta hand om. Det är alltså ena utav dom som är mamman till kullen. Jag undrar därför om det finns någon där ute som kan ge även dess två underbaringar ett nytt hem? Ser gärna att dessa också hamnar på samma plats så att de inte splittas.
Jag har även en stor voljärbur, matskålar, vattenflaska, hus, sittpinnar/sittplan/, lite råttfoder och toalätt till övers!
Snälla, hjälp dessa små pluttar att få ett nytt hem! Finns det några intresserade? Hör av er!
Ps. Bifogar en bild på hela gänget :)
OM du följer mallen som sitter klistrad till vänster om denna ruta " vad en r8 säljes/omplacerings annons ska se ut" så kommer allt att gå fint
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Lite svårt att följa den eftersom att jag ändå inte kan svara på mer än hälften av mallen. Den här kullen var ju oplanerad. Jag vet i stort sätt ingenting om dem. Och det jag har kunnat svara på har jag ju svarat på i inlägget ovan. Allt jag vill är att de ska få ett nytt och ett bättre hem.
men det du kan svara på är ju bättre än att annonsen blir raderad eller hur :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Födelsedatum: Bebisarna är födda 24/9-10. Och Pi och Poka är födda vecka 34.
Färg, teckning och hårlag: Någon sa striped och husky?
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 8st
Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: ?
Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: ?
Syfte med parningen eller om det är omplacering, anlednin: Ofrivillig kull.
Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Djurmagazinet Västerås.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock et: Pi och Poka är ganska skygga, men ändå väldigt nyfikna och tokiga. Gillar att undersöka och utforska. Bebisarna är i gott skick. Nyfikna, älskar att klättra, undersöka och utforska. Spralliga och tokiga.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Jag vill inte ha några pengar för någon utav dem, det viktiga för mig är att de hamnar i kärleksfulla hem.
Ort där råttan/råttorna finns: Västerås
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): kandeedrawings@hotmail.com
-
Jag är på jakt efter ett nytt trivsamt och välkomnande hem åt mina tre råtttjejer. De blir 5 veckor gamla i morgon 29/10. Anledningen till ofrivilliga kullen kan du läsa här.
Jag vill alltså att de tre ska komma till ett och samma hem, så att de inte ska splittas. Finns det någon som vill ge dessa härliga tjejer ett nytt hem?
Sen har jag två äldre råttor, födda vecka 34 som jag inte längre kan ta hand om. Det är alltså ena utav dom som är mamman till kullen. Jag undrar därför om det finns någon där ute som kan ge även dess två underbaringar ett nytt hem? Ser gärna att dessa också hamnar på samma plats så att de inte splittas.
Jag har även en stor voljärbur, matskålar, vattenflaska, hus, sittpinnar/sittplan/, lite råttfoder och toalätt till övers!
Snälla, hjälp dessa små pluttar att få ett nytt hem! Finns det några intresserade? Hör av er!
Ingen som är intresserad? :)
Vill så gärna hjälpa till (underbart söta var de ju också) men det skulle aldrig gå här hemma just nu :(
Hoppas du hittar fina hem åt dem i alla fall!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Vad gör jag om jag inte lyckas bli av med dom? Är också allergiker och sen kullen kom har allergin blivit värre. Först var det hanterbart, men med så många små pälsbollar i hemmet gör att jag har ständig allergi och astma. Vågar man sig på blocket?
ÄR det ingen som har hörs av sig alls?
Nej :( Är helt förtvivlad för jag måste hitta någon/några snabbt nu som kan ge dessa små änglar ett nytt hem. Eller jo, en har hört av sig via pm här, och jag har svarat. Men då har hon inte hört av sig igen. Tycker alltid att folk tingar bebisar så fort en kull läggs ut i annons här på Rif. Men inte med mina små troll :/
Hängde inte med riktigt där
Vilka är 'dina små troll'? De 'vuxna' eller bäbisarna eller är alla kvar?
ah nu hängde jag med var du menade :P
Jag skickar ett PM

ÅH JAG VILL HA DOM SMÅ BÄBISARNA! Är 14 och har haft råttor i 2 omgångar förut, men pappa är ett omoget troll och låter mig inte ha dem igen för att "de luktar förjävligt". Bajs på han!
Hej tänkte bara höra ifall du har kvar råttorna eller om det har löst sig för dig? Kan inte skicka ett PM till dig men du får gärna skicka mig ett om du har kvar råttorna.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Jag kan vara intresserad av bebisarna! Skulle försöka PMa dig..men är ny på det här forumet så det gick inge bra.. :)
Maila mig! Cila49@hotmail.com
Hur går det för dig? Hittat hem till flickorna än? Hade gärna hjälpt till men har inte burar till övers för tillfället :/
Fick ett svar från Kandee då jag frågade förra veckan. Det var en tjej som tog alla råttorna så Kandee har inte dom kvar längre.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein