Honor som rider...
…på sina burkamrater som löper- för vems skull? Den som blir riden verkar ju inte vara särskilt glad över det, så vem är det egentligen som ska "tillfredställas" eller hur jag ska säga, av ritten? Alltså, vad är grejen, varför gör honorna så här på andra honor som löper?
Honor som rider på löpande honor är för att underlätta för den löpande honan.
Ungefär som att löpet ska gå över fortare efter en denna "parning"
det är i alla fall det jag har fått lära mig :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Men är den som löper "sexuellt frustrerad", eller vad är det som ska underlättas liksom?
Det är väll för att löpet ska gå över fortare, löpande honor blir ju, oftast, lite stingsliga och sura av sig (precis som alla löpande varelser oftast blir :P) och då blir det ju bättre när löpet är avklarat
Så det går fortare över för att någon annan är där och rider alltså? Är deras löp att jämföra med vår ägglossning typ?
Vad jag har lärt mig så är det så, men jag vet inte om det stämmer eller ej
Oki… Blev bara lite nyfiken, då jag såg att det reds på löpande hona nyss
Ja här hemma rids det ofta vid löp ^^
Ser inte ut att uppskattas när burkompisen rider på den andre men när man själv hjälper till med handen kommer de alltid, även om det ibland är lite motvilligt, tillbaka för mer :P
Usch, det vet jag inte ens om jag vill testa
haha du lägger bara handen på ryggslutet/rumpa på dem och så har du en vibbrerande råtta ^^ (det lät lite skumt men jag tror du förstår :P)
Jodå

Har alltid undrat över detta, då mina honor ofta rider på varandra!
Nu har jag äntligen fått svar på de! :D