Mina söta pissnissar
Nu har jag snart haft hemma dom i 3 veckor. Spike är verkligen en liten pissnisse och jag har fått äran att bli nerpissad ett flertal gånger
Ted är den enda som hittills inte har pissat på oss alls.
Försökte ta lite nya bilder, men det är inte lätt när man har en dålig kamera och en gäng busiga pojkar som bara springer runt.
Först ut har vi Norpan som mer än gärna ville ha en rispuff.
Dom växer ju så snabbt. Tycker det är stor skillnad på dom om man jämför med när jag hämtade hem dom.
Brukar råttor ge sig med tiden med att pissa på folk? 

sötnosar!
en del råttor kissar tills man lär dem att sluta, andra är rena redan från början=)
Qui dormit, non peccat
Då får jag kämpa och försöka lära dom. För Spike pissar på mig hela tiden. 

#7 Är det piss eller är det revirmarkering? Om de verkligen pissar så kommer de MYCKET. Revirmarkeringen är mer som ett riskorn stort. Det har jag förstått är väldigt svårt att bli av med… mina vägrar då sluta med det. :S
#8 Det är piss, och ibland bara revirmarkering. Revirmarkering räknar jag med att det aldrig kommer försvinna.
Men efter att ha hållt i Spike ett tag är det tröjbyte och tvätta av sig som gäller 

#9 Ah. Det låter en ening jobbigt. :P Har tyvärr inga goda råd att ge - mina tösar har inte pinkat utanför buren någon gång (vad jag nu vet!).
#10 Jag får försöka kämpa och lära dom. :P
Nån som kan säga vad färgerna heter?
Norpan har jag räknat ut att han borde vara black hooded.
Och att Ted är husky roan? Men vilken färg är han egentligen? Lägger ut en till bild på när han var liten. Han har i alla fall blekts jättemycket.
Och vad är Spike för färg?
Jag vet att det är dåliga bilder, men har tyvärr inga bättre just nu. Kan försöka ta bättre bilder om det behövs.
Puttar upp och hoppas nån kan ge svar :) annars får jag väl göra en ny tråd om detta så den upptäcks lite lättare.

Black husky roan :)

Vilka superfina killar! Älskar Teds färg :)
saknar mina råttor, men till hösten blir det nya!
Mm :)
Ja det är ju så mysigt med råttor ^^

jättefina killar du har :) buren såg väldigt fin ut, har du möjligtvis en helbild?? ^^
Buren är inte särskilt fin alls
Den är gammal och halvtrasig så jag måste köpa ny snart. Den börjar även vara lite liten för 3 råttpojkar tycker jag.Har siktat in mig på en voljär.
Jag kan fixa en bild på buren sen för jag tror inte jag har en bild på hela buren.

# 24 ojdå måste vara mina ögon spelar mig ett spratt idag, har laggt mig ganska sent och sen så väckte grannens alldeles för ljudliga gräsklippare mig (hm…
) nackdelen med landet på sommaren,
mm voljär är ju helt klart bäst :) ja skulle va snällt om det inte blir allt för jobbigt :P
btw så tror jag att Spike är en agouti om jag inte har helt fel ^^

#25 ja man har ju alla sina trix för att buren ska hålla xD man fick ju plocka fram den skranliga sommar buren från ett års dvala uppe på vinden haha
#26 men det lilla man såg av buren så kanske den ser fin ut ;P
jodå jag ska fixa en bild ^^
Okej jag hade funderat på om han var det. Men jag är så dålig på färger 

#29 va bra tack :) trodde först att det var en voljär som ja sett någonstanns med samma färg på gallret :P men den var ju fin ändå :)
#30 naww sötnos ;)
#31 Synd den bara är lite halvtrasig. Jag måste tejpa längst ner haha.
men den funkar. Men det ska nog bli en voljär till killarna snart :)
Nu har dom fått sin nya bur. :) Den går att se i den här tråden.
Här kommer några nya bilder på mina pojkar. Först ut är Norpan.
Vilka fina killar! Spike är ju underbart söt :)
Dom tackar haha.
Spike var den jag tingade utan att ha träffat honom först. Men oj vad han charmade in sig när jag var där för att hämta hem råttorna. Han kröp ner i min tröja och sov där. Sen valde sambon Norpan och jag valde Ted.
Och jag älskar mina små pojkar :)
Vägde dom idag.
Norpan vägde som förväntat minst, han kommer nog inte bli jättestor. Han vägde 480 g.
Sen Spike vägde 546 g. Jag tror dock han kommer kunna bli större.
Och Ted vägde som förväntat mest och ligger på 635 g.