Transsportbur på ÖoB !
Ville tipsa om en bra sak jag hittade på ÖoB idag, en transsport bur för katter (antar jag=)! Kvalitén vet jag inte riktigt hur den är än, men den kostade bara 145:- och är rätt rymlig, gallret är lagom stora hål i för att sätta i vattenflaskan i och den har som en hylsa för bilbältet ! :) Jag är iaf toppen nöjd ! Sen får vi väl se längre fram i tiden hur bra den håller ^^ hehe .. (:
Lindatorps Jolantha. <3
den är deras bas sortiment.har funnits många år. plastig och lätt tuggad för råttor som kommer på det. annars bra.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hittade den på ÖoB i borlänge , har inte sett den där förut faktiskt, har kollat ett tag. Var fört ute efter en annan bur jag hittade som någon tipsat om här förut, men som inte fanns kvar.. Men tyckte den här va bättre..
Ja självklart är den lätt tuggad, de är ju ÖB vi snackar om :P Hehe, men mina råttor har ännu inte börjar vandalisera burar genom att bita sönder dom , får se hur de blir när dom blir äldre , men 145 kr är ju inte speciellt mycket att lägga ut isf på en ny :)
Lindatorps Jolantha. <3
Även här i Borlänge har den funnits länge ;)
Har en likadan, tycker den är skitbra - dock inte till mina råttor som gärna tuggar på gallret när de inte kör ut huvudet och fastnar, till de har jag andra burar (bla en annan som finns på ÖB för typ 60 spänn, även den plastig men inte lika lättuggad). Annars är den görpraktisk, tycker speciellt om den inbyggda burken på översidan som gör det lätt att ta med lite godis, selar eller annat, och hylsorna som gör det möjligt att sätta på ett axelband så man slipper bära den om man har mycket att släpa på. Dessutom är handtaget så grymt mycket bekvämare än på en drös dyrare burar jag kikat på. Väl värd sina pengar, fast inte till råttor, här iaf - har min till marsvin, kaniner och duvor :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
en sådan har jag med, lånade ut den ett tag till en som hade kanin då jag inte hade katt längre, tack så mycket säger jag för jag får försöka köpa en ny lucka för kaninen hade gnagt sönder den
#4 bad du inte om ersättning för det som blivit skadat? Lånar jag ut någon som går sönder i deras förvar vill ju jag antingen få nytt eller ersättning
Jag gillar inte sånna där transportburar alls (det i helplast alltså) däremot har jag hittat en transportbur (när jag jobbade på hund & katt pensionat) som hade galler både på framsidan och taket, tänkte att det skulle vara perfekt råtttransportbur då det blir enklare att få ut dom från taket. Har dock inte hittat den i någon affär ännu
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5: Åh, såna verkar så jäkla bra! Tycker mig se såna överallt men aldrig i någon affär, galet.
Annars finns ju de klassiska kattransporterna som är helt i galler med utdragbar låda. Lyckades haffa en begagnad helt gratis förut och den är värd sin vikt i guld - enda nackdelen är egentligen att den inte skyddar mot drag men man kan ju alltid sy ett överdrag. Hur som helst så är den görpraktisk på sommaren, och på vintern kommer den väl till pass när det behövs en sjukbur! :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#5 jag bad om ersättning men fick inget, har jag sönder något så ersätter jag alltid det om det så bara är en sopkvast men fick inget fick en utskällning och att hon sa att du förstår väl att en kanin gnager
man kan inte lita på sin egna släkt längre
har sett en transportbur som man kan göra själv på internet kommer inte ihåg vart den var men det man använde var svetsat när, plexiglas och tyg för att göra som ev väska runt själva buren
#5 finns på Bromma Zoo Marknad. www.zoomarknad.se
#7 Ah då är det svårt :/
#8 Jag kan inte hitta den bland deras transportburar?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 Hehe Jaha :P Jag tyckte mig bara ha sett alla dessa tygväskor och konstigheter ! :P Ja en sån för 60 kr tänkte jag mig dit och köpa iförrgår, men jag blev helt fast när jag såg denhär så jag glömde kolla efter den x) Jag har aldrig tänkt på att det finns burar osv på ÖoB:p De är ju rätt smart för oss studenter med låg ekonominivå ! :P Hehe. Får hoppas att dom inte tuggar sönder något på den då ! :)
Lindatorps Jolantha. <3
Köpte min för några dagar sedan, den blev såhär efter lite pimpning inför kallare tider ;-)
Den enda nackdelen (hitills i alla fall) är att själva knipps-grejerna på sidorna (vet inte vad de heter) som håller fast under och överdelen nästan är trasiga redan efter bara några dagar. Det är liksom plast, som böjs hela tiden (utan någon typ av gångjärn) och då går de av till slut… Så har satt trädgårdstråd runt också för säkerhetsskull, och ska även sätta buntband senare. Tyvärr så är det ju oftast så att man får vad man betalar för, men det var en väldigt fin transportbur ändå :-)
kan tala om att handtaget på såna burar är dåliga då jag hade två illrar i en sån bur och skulle gå med den buren till en parkering och då lossnar handtaget på buren så nej tack köp en bättre bur säger jag bara!!
#14 Min ena kille som bara är 7 veckor, var tillräckligt liten för att klämma sig ut halvvägs genom gallret framtill på transportburen, men sedan sa det stopp, och han fastnade. Kom in och såg att han hänge i gallret och pep, fick väääärldens panik, men efter ett tag lyckades vi lirka loss honom utan att han skadade sig *PHEW* Så jag får fasiken ta och fixa gallret…..
#15 Men hur mycket väger två illrar då? Jag har bara tre råttor, så det borde inte vara några problem? :P Men, jo med tiden ska jag köpa en ny, det här var mer en nödlösning…
#16 ja det kan jag förstå att du fick när han bara hängde så som han gjorde
kommer fixaså på min bur med som mina kompisar har gjort, den kommer de allafall inte ut genom
#16 Det spelar ingen roll hur mycket två illrar väger tsm det är ändå en djurbur till alla djursorter men jag tyckte den buren är helt kass då handtaget gick sönder när man gick med buren..
#18, mm jag förstår… Men som sagt, får det väl vara en mer nödlösning tills man får till en bättre transportbur :-)