Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 4031 ggr
Halloweencat
0

FP Tower och Ferplast Duetto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte se om de ä några här inne som har erfarenhet av den här burarna.

Skulle vilja ha för och nackdelar med dem :)

Zakaraa
0

Har en furet tower nu och den buren är väldigt bra, ända nackdelen jag kan tänka mig är att den är för djup. Jag har ett litet problem med ryggen och har väldigt svårt att städa och inreda den utöver det ser jag inga större problem med den.

En väldigt bra fördel är att du om du skulle behöva enkelt får 2 burar istället för 1, bara att sätta något för hålet. Har så nu då jag har 2 honflockar som ännu inte blivit introducerade

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

EmmaWq
0

Alltså jag har en ferplast XL, vilken är "en" av de två delarna på furret towern. Jag tycker att den är superbra! Den har stora luckor, och relativt lätt att städa. Det enda är att den är ganska djup, så man måste typ halvt klättra in i buren vid städning (så det funkar inte om man är för stor :P) och sedan är gallret rätt brett, så funkar inte helt för små bebisar.

Allamej
0

Jag har en tower och skulle ge vad som helst för en duetto istället…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[lucke]
0

Duetton är ju bra mycket snyggare- jag skulle gärna ha ett sånt tak på min bur…

EmmaWq
0

#4 Vad har du för bur nu då?

[lucke]
0

En vanlig fyrkantig, påminner om XL men är ett annat märke. SKulle gärna dekorera taket, men det funkar ju inte när allt dras in i buren och gnags sönder…

MangoMelon
0

Jag har provat de flesta stora burar på marknaden och utav ferplast har jag nu en furet tower och en ferret plus (med gul botten, godkänd för 5 råttor).

När jag köpte towern var jag förälskad. Över att den är så rymlig och häftig med alla rör o hyllplan o dubbla våningar, wow! Nu står den mest bara där för att jag inte har råd att köpa en motsvarande.

Den är fruktansvärt otymplig att städa då den inte går in genom badrumsdörren. Så man är tvungen att ta isär den varje gång man vill skrubba gallren, vilket betyder 9 stora gallersidor och två botten, det ena med hjul. I och med att den är så djup är den svår att inreda, jag som är lite bredare kommer inte in genom luckan och når alltså inte längst bak till bakre "väggen".. Skulle även gärna få vara några små luckor här och var placerade. Galleravståndet är också på gränsen för stort för 5 veckors bebisar, iaf uppe i hörnen där taket kommer fast.

Det positiva med towern är just storleken, den är underbar att inreda bara man kommer åt längst bak. Möjligheterna är oändliga och råttorna trivs verkligen i den. Luckorna är stora och lätta att öppna (tycker iaf jag, ingen annan verkar hålla med mig haha).

Jag skulle inte tacka nej till en duetto jag heller, eller allra helst en såndär jättestor metall som är superbred och laglig för typ 20 råttor :p

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Zakaraa
0

#7 kan säga att jag Älskar öppningen på towern ;)

Jag precis skickat efter en Ferplast Nota som jag ska prova och se om den är bättre än tower

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Loovi
0

Vart kollar ni burar på nätet någonstans? :)

Dramatik
0

Jag har en ferplast furet tower. Den är numera förpassad till vinden. Jag tyckte den var jättebra i början, men sen upptäckte man ju hur svår den var att inreda. Jag klarade knappt att skuva upp hyllor utan hjälp och ja…det var svårt och tog lång tid helt enkelt. Sen är bottnarna så satans dumt utformade. Får råttorna för sig att gnaga så kan de verkligen gnaga sig igenom hur lätt som helst eftersom det finns kanter de kan sätta tänderna i.

Underifrån kan de också gnaga sig igenom upp hur lätt som helst om man har valt att sätta något i hålet och därför använda buren som två burar. Var perfekt för en hon- och en hanflock tyckte jag. Tills jag vaknade en morgon av att en hane var nästan halvvägs igenom upp till töserna. Kunde slutat illa det:S

Duetton ska tydligen vara skranglig fick jag reda på i min tråd jag skapade om den för ett tag sedan. Men helt ärligt så hade jag gärna haft en skranglig bur med botten i metall som borde vara omöjligt att gnaga sig igenom. Hellre det än den jävla furet towern.

Det kommer aldrig mer bli en bur med plastbotten för min del!

Royal suite 95 double ska tydligen vara en bra bur däremot. Också dubbel i stil med duetton, men utan tak. Sen är bottnen i plast som man lägger ovanpå ett galler. Men hela framsidan kan öppnas så man borde med fördel kunna beställa en plåt med kanter på från ett plåtslageri som man kan lägga in istället. Jag ska köpa en sådan så fort jag bara har råd.

Just nu har jag en Gabber duo. Jag gillar buren egentligen, men gallret går på fel håll, luckorna är för små och inredningen är toksvår att fästa. Men själva modellen trivs jag med, därför får det bli en royal suite för min del sen:)