Mina pungråttor och deras lya
Söt bebis, läskig pung
#5 fast det är ju så de brukar se ut? ;)
Är ovan, har bara damer hemma ju
Haha ja, det är rätt ordentliga säckar på de där grabbarna :P Tror att det brukar vara så på hanråttorna :P
Om jag fortsätter med råttor i framtiden vill jag även skaffa mig en honflock för att få uppleva mer skillnad i temperament och size och så :-)
Men det blir nog en till hane till våren ^^
Själv skulle jag gärna ha lite bastantare djur, honorna är ju inga bjässar direkt- men jag gillar deras anatomi i övrigt
#7 och 8 jo, det är så det ser ut. Har både honor och hanar. det ser ofta lite skumt ut, lite fel proportioner om man jämför med kroppen, så att säga ;)
Haha okay :P Jo, jag gillar när råttorna är lite större och mer rejäla ;-) Är t.ex rädd att jag ska mosa min lillkille Eddie på 7 veckor varje gång jag håller i honom, för jag hanterar honom "automatiskt" som mina större hanar :P
Sen har jag hört att hanar är mer allergiframkallande än honor- vilket också gör att jag väljer honor, då jag är allergisk mot många djur…
Jo, det kanske är sant… Har hört att det kan vara deras urin som är mer allergiframkallande. Men när jag var hos uppfödaren visste jag inte riktigt vilket kön jag ville ha, men sedan klickade det bara mer med killarna än med tjejerna, så det fick bli så! Har jag inte ångrat det en sekund ^^ Kan dock få lite utslag på huden om de river eller så, men annars är det inga större problem ;-)
För att de skvätter mer eller för att de har en annan koncentration? Tror annars att hanar skulle passa mitt sätt bättre, då de verkar lite coolare och sävligare än honor… Får också lite märken på tunn hud, men det är ingen större fara…
De skvätter mer, då de markerar lite river och så, men det är något man vänjer sig vid :P Jo, mina killar är väldigt olika i sättet; Elliot har somnat hos mig flera gånger och ploppat, medan Alfsons är mycket mer som en hona i sättet (mycket energi, och ska upptäcka, utforska heeela tiden), och Eddie är blandning av de :-)
Har iof en hona som markerar extremt mycket (och bajsar dessutom, ingen hyfs alls), men den äldsta tanten har ju blivit en gosråtta som ligger och myser, knastrar och ploppar för jämnan, så de blir nog mer gubbiga när de blir äldre