Bråk i flocken, vad gör jag nu?
Jag har 3 hon råttor 2 systrar på 1 och ett halvt år ungerfär.
Sedan en annan hona på ca 9 månader.
Det har alltid varit lite småbus i flocken men sen igår bet den yngre råttan den äldre så hårt så att hon började blöda något alledeles.
Nu har jag satt den yngre råttan i en annan bur då jag verkligen inte vet vad jag ska göra..tycker så synd om henne..men jag vill inte riskera att hon biter igen..
Bebisen (som den yngre heter) Har alltid varit busig hon nafsar och brottas med dom andra ofta..
Kan det här bettet vara ett misstag?
Vad ska jag göra nu..?
Tacksam för svar!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Det är svårt att veta när jag inte vet hur det ser ut när de bråkar… Men om det inte är ett aggresivt bråk, utan mer ser ut som bus och lek, så kan det vara en olycka helt enkelt, om det inte hänt förut att hon bitit hål.
Jag antar att det ibland kan vara så att de blir för uppspelta och att det kan hända olyckor då, detta särskilt med yngre råttor som inte lärt sig att kontrollera sig. Men om hon är ett halvår vet jag inte riktigt…
Personligen skulle jag sätta ihop dem igen, men hålla ett extra öga på dem och deras beteende mot varandra.
#1 Ska kanske pröva att ha ihop dom nu i helgen kan jag ju hålla koll på dom..men sen när jag går i skolan är jag livrädd att nått ska hända.. =(
Samtidigt som jag vill ge Bebisen en chans till..
Ingen annan som har nått förslag?
Vet inte vad jag ska göra