Nytillskott + Bilder + Färghjälp!
Först ut: En vuxen (ca. sex månader) hona som är hur söt och go som helst. :)
Jag tycker inte att hon är svart, utan snarare en mörk choklad. Håller ni med? Hon är dessutom både för ung och alldeles för lite flammig för att vara en dålig svart.
Hjälp mig att reda ut frågetecknet tack. :)
För närvarande anser jag att hon är en s/cc eubk slät toppörad. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Tredje dottern (som jag inte har tänkt behålla, men jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig..)
s/ba eubk slät toppörad
Mvh,
Moa
Och bebbarnas pappa, som jag inte hade tänkt behålla:
ba hd slät toppörad
Gosnos. :)
Mvh,
Moa
Kan förresten bara berätta att det inte är JAG som har tagit en kull. Det var någon tjej som hade lämnat inte den här lilla familjen på djuraffären, och jag tog hem dem för att avlusa dem (de var absolut fulla i löss) - och blev förstås störtkär. Jag har ingen aning om eventuella syskon eller någonting. :/
Pappan med lite ofrivilligt häng. :)
Mvh,
Moa
Och så då denna lilla grabb, som är helt obesläktad de ovanstående.
bl hd slät toppörad
Mvh,
Moa
Det syns dåligt, men han har en fläck liten som en ärta av vitt på magen. Vad ska jag då kalla honom rent teckningsmässigt? Eubk missmarked? Eller ska jag bara kalla honom champagne missmarked? Hjälp mig. :)
Mvh,
Moa

Ursöta!
Det där med dålig svart och choklad är skitsvårt. Men visst kan en dålig svart vara dålig svart redan som liten. En hona som jag var störtsäker på var chocolate visade sig vara dålig svart efter att jag pratat med en domare. Man tittar på underhåren bland annat, har jag för mig, för att fastställa vad det är. Men kan nog vara lite svårt att se på bilder, liksom.
Visst ser han ut som champagne!
Hur är det med övrig teckning på tassar och svans? När jag var på utställningen i Tierp fick jag lära mig att det inte bara var teckningens placering på magen som bestämde om det var eubk eller irish utan även hur det vita på tassar och svans var utbrett. Sen är det säkert lite olika åsikter kring det, kan jag tänka mig!
Jag kan tyvärr inte svara vidare sen, kommer själv ha asmycket problem med teckning när jag ska regga mina kullar! :P Men nån annan kanske kan!
Älskar mina stora små vänner..
vart ju helt kär i #11,12,13 <3 Vill ha!!!

#20 håller med ! så söt kille 
Det är jättesvårt att se på champagne-killen om han har vita tassar eller ej, eftersom champagne ju är såpass ljus, men det ser ut som att han har vita framtassar och champagnefärgade baktassar. Fast han kan ha vita baktassar också, jag är osäker. Men den vita fläcken sitter verkligen mitt på magen. :) Svansen är dock jämnfärgad. Med andra ord, jag behöver fortfarande hjälp att teckningsbestämma champagnekillen! :)
Jag har tagit lite fler bilder på honan tillsammans med hanen så att ni själva kan jämföra, för han är ju helt klart svart. :)
Mvh,
Moa
#20 och #21
Jo, han är supersöt. Jag blev kär på en gång, min första råtta med färgen blue. :D
Mvh,
Moa
#25 vart bor du? För bor du nära, kommer jag nog å kidnappar honom! XD
Haha, jag bor i Skellefteå, men så länge du inte planerar en tripp hit som kan jag nog sova lugnt. ;)
Mvh,
Moa
Fler bilder på pälsen (jag försökte verkligen, men hon rörde sig hela tiden och tyckte att fotograferingen var jättespännande)
Mvh,
Moa
#27 ATTANS! hehe

Mvh,
Moa

Det är ju svårt att se, men på bilderna där honan är bredvid hanen så tycker jag faktiskt att hon ser ut som en dålig/blaskig och rostig s/ba:)
Sen är inte badrumsljus det ultimata att fota i. Dagsljus brukar vara det som funkar bäst och återger färgerna bäst.
Nej, och badrummet är det enda rum som jag kan lyckas få kort som inte är senapsgula. :S Skitkamera! :)
Mvh,
Moa

Hehe du får göra som mig, köpa en bättre kamera. Det gjorde jag när jag upptäckte att min gamla inte dög till att fota råttor:P
Jag har inte långt till skellefteå så helt lugnt får du inte sova haha
Hur söta som helst