Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 737 ggr
fckingdead
0

fel elr rätt?

Mamma och jag gick till djuraffären där jag köpt en av mina råttor, För att hon hade fått sår på kroppen och nös.
Så min mamma tvingade dit mig eftersom dom tydligen visste allting. Och han som ägde butiken sa att hon kunde fått eksem och var allergisk mot maten jag ger henne, Och jag ger färsk mat varje dag, och Sen den här påsen jag glömt vad den heter men som innehåller alla de fyra sädesslagen eller hur de stavas. Iallafall så bad han mig sluta ge färskmat helt och hållet, och köpa sån där foder dom har där med nå animaliskt skit eller vad han nu sa. Vi köpte dock inge sånt men jag undrar om han har rätt eller inte?

Malteråttan (L)

AnneN
0

Jag skulle rekomendera att ta råttan till veterinär istället, både nysningar och sår kan ha flera olika orsaker, allt från allergier till ohyra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[lucke]
0

Låter skumt… Mina får färskmat dagligen (förutom torrfodret) och de har aldrig någonsin haft sår…

Terato
0

Foderallergi är extremt ovanligt men det är en skröna som levt i många år.

Jag kan nästan lova dig att det är ohyra din lilla råttis har. Oerhört vanligt. Lättbotat efter ett veterinärbesök.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

fckingdead
0

då blir de vetrinärbesök härnäst! (=

Malteråttan (L)

Allamej
0

En droppe i nacken och det är klart, inga nya foder eller annat skit.

Djuraffärspersonal vet inte allt… precis som annan butikspersonal så är dom anställda för att sälja så mycket som möjligt

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Terato
0

Precis!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se