Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1120 ggr
nyndat
0

Omregistrering nödvändig?

Hejsan :) Dum fråga kanske, men jag undrar hur det funkar när man köper en SRS-reggad råtta; skall den omregistreras när den byter ägare?

Hoppas jag lägger in det här under rätt ämne nu :o

Lancia
0

Nej du behöver inte omregistrera. Det skall vara uppfödaren som ser till att rätt ägare skrivs på pappret till registratorn, många uppfödare missar dock tyvärr detta så hör gärna efter med uppfödaren. Annars är det bara att kontakta registratorn med dom rätta uppgifterna. :)

nyndat
0

Nämen gud vad fiffigt ^^ En följdfråga bara; måste man som köpare då vara med i SRS innan registreringen görs?

Lancia
0

Nej, det måste man inte. Men om du tex. vill ställa ut din råtta så måste både du och råttan som ställs ut vara medlem/registrerad. (Det finns inofficiella såkallade "prova-på-utställningar" där man inte behöver vara registrerad dock)

nyndat
0

Okej, tusen tack för din tid, nu är jag nog med tror jag :) Får väl ta och bli medlem någon gång snart då!

Zakaraa
0

Slänger in en anna nfråga ang omregistrering
Hur gör man om man ska byta färgen på en registrerad råtta?

har mejlar registratorn men det tar ju lite tid att få svar så passar på att fråga här med :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lancia
0

#4, inget å tacka för, det va så lite så. :)

#5, Registratorns mail fungerar inte, så du får ringa henne eller skicka ett snigel-brev. Adress/nummer finns på hemsidan eller i HR. Vet inte hur det funkar o man måste byta färg, om man måste nyregistrera eller ej.

Zakaraa
0

aha vilken tur att jag frågade här då annars hade jag inte fått reda på att den var ur funktion :P

Får ringa henne lite senare, tack för svar ^^

Lancia
0

#7, tror det står i HR att den inte funkar, men är ej helt säker. :)

Zakaraa
0

#7 ah, jag går ut på srs så det var nog därför jag inte såg det i hr om det stod där.
Vet du vilken mejl är det som inte fungerar föresten?
På SRS finns det 2 adresser till registratorn, 1 under kontakta oss (@rattsallskapet.se ) och 1 under registrera din råtta (@yahoo.com)

minky
0

# 9

(@rattsallskapet.se ) är registrator mailen o (@yahoo.com) är hennes privata.  det är registratormailen som inte funkar, men har för mig att hennes internet krånglar så det kan ta tid att få svar via mail. brukar vara bättre att ringa… =)

zickan
0

Fast det är svårt för en uppfödare att hinna med när råttor omplaceras. inte alla som ens meddelar  om de omplacer en råtta.och inte alla srs reggade råttor är reggade avuppfödaren.
Tycker alla somär inblandade kan regga om den.. hellre dubbelt än inte alls.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

wintermynta
0

Det borde/ska stå på hemsidan men den har inte uppdaterats sen jag vet inte när. Förhoppningsvis blir hemsidan bättre när ny styrelse väljs och srs får en mer aktiv webbmaster.
Bästa är att skicka ändringen med posten ; fyll i den nya färgen, råttans namn och regg nr och ägare och kontaktsätt.