huvudstadskullen :)
8/9-10 föddes 13st underbara huvudstäder. Men 4st dog under dom fösta dygnen. Nu är det 9 st underbara råttbebisar kvar.
Idag vart dom 1 vecka gamla.
Vad jag ser så är det 4 st tjejer och 5 st killar. 6 st av dom är rex och 3 st är släta. 5 är toppörade och 4 är dumbo.
Jag får vara och ta upp bebisarna när jag vill för Netti.
Namnen på bebisarna är Kingston, Reykjavik, Paris, Berlin, Oslo, London, Amsterdam, Madrid, och Helsningfors.
Förlåt för dom dåliga bilderna. Jag är jätte dålig på att ta kort. Hoppas det går bra ändå :).
Men gosarna då!!

korvar :) sååå söta :)
Vilken underbar färg! Vad är dte för någon? :D
För övrigt, någon av hanarna som inte är tjingade? 
Liknar silverfawn och beige. Ene ser även ut att vara roan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Liknar silverfawn och beige. Ene ser även ut att vara roan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag trycker också att det liknar beige och amber. Det var det ända färgerna föräldrarna har lika i släkten. Jag har inte gått efter färg. Jag har gått efrer temperament och hälsa.
En bit bak i släkten finns dominans. Det är derads farfar far som hade det. Han fick det när han flyttade. Han hade bott henna hos en tjej i 1,5 år. När kan kom till det nya hemmet då gick han inte ihop med råttorna. Men ha var jätte snäll mot människor. Innan han flyttade hade det aldrig varit några problem.
Men det finns vell inga fel fria linjer.
# 5 Det finns killar kvar :).
#8, Temprament och hälsa är väl det jag med skulle gått efter om jag avlat fram ungar.
Men att det blev fina färger är ju också ett plus :D
Vilken underbar hög med bebisar! Blev tokkär i färgen! Har aldrig sett amber/silverfawn som bebisar, men dom blir väl lite mörkare senare va?
Sånna söta små bebisar! *love*
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Finns det någon amber rex dumbo pojke kvar? 
# 12. Ja :). Jag Pm:ar dej.
Nu har bebisarna börjat blivit stor :). Jag kan lägga in bilder efter helgen om någon är intresserad :).
Klart vi vill se bilder! <3
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Vilka sötnosar! Men varför är en av dom naken?
//Lamina
BEDÅRANDE! *_*
Men även jag undrar vad nakenfisen gör där? ;o
#18 och #19 Ohh vilka sötnosar! Är dom tingade?
//Lamina
#20 så sööööt :)
Gillar #19. jag har redan kontaktat dig.
Rextroll = 
Är det någon som kan hjälpa mig med färgerna? Kan dom vara blue agouti?
vart finns du?

Jag är ingen kung på färger, speciellt inte på n datorskärm men jag tycker de ser ut som cinnamon. Ev. att några är blue agouti. Är alla lika i färgen eller är det olika?
Hur är de i temperamentet förresten? Är de mjuka att hantera och så?
Älskar mina stora små vänner..
# 35 I Dalarna.
# 36 Jag är inte heller så bra på färger. Alla är lika. Jag tycker inte att dom ser ut som cinnamon. Jag tycker att dom är lite mer mörka.
Dom är väldigt framåt. Dom är mjuka i hanteringen. När dom har fått sprungit ett tag så somnar dom i min hand :).
Vad har föräldrarna för färger? Och vad har mor och far föräldrar för färger?
Det är svårt att avgöra färgen då en del kort är mörkare. Det är bäst att fota dem i dagsljus. Har alla samma färg?
Kan du inte adda mig på msn? super_verra@hotmail.com
Är ev intresserad utav ett par, speciellt om det är ci eller bl ag.
Mamman är blue agouti self dumbo rex. Hennes pappa är blue agouti self dumbo. Hennes farfar är blue agouti self dumbo, och hennes farmor är agouti self dumbo rex.
Hennes mamma är agouti hooded rex dumbo. Hennes mormor är amber husky roan dumbo. Hennes morfar är blue agouti self dumbo.
Pappan är silver mink europeisk berkshire. Hans pappa är black husky roan. Hans farfar är chocolatte dumbo. Hans farmor är russian blue hooded.
Hans mamma är black europeisk berkshire. Hans morfar är beige dumbo. Hans mormor är chocolate hooded.
# 38 Vill du veta mer om släkten och färgerna? :) Jag lägger till dej :).
Vilka är kvar?

Dumbo rex pojkar 
# 40 Det finns killar kvar :).
Varför är det en nakenfis?
#39, ja gör det! Jag är väldigt intresserad :D
Vilka av killarna är kvar? :)
Kan knappt bärga mig tills jag får hem min lilla dumboflicka i morgon! <3
//Lamina
Varför svarar ingen på den frågan hur det kommer sig att det är en liten nakenbebis med bland de andra håriga?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

TS kanske inte vet själv!
Var båda föräldrarna rex, r8ttor? Jag föreslår att du startar en ny tråd och diskuterar detta för köpare som funderar.. Kan vara bra att försöka bena ut vilken form av naken det handlar om så att köparna har möjlighet att ta ställning i frågan.
Älskar mina stora små vänner..
#48 Jag funderar inte, jag vet. :) (tycker dock att r8ttor själv får svara på den frågan…)
//Lamina
Jag att det fanns naket på pappas sida. Så jag kolla mycket på mammans sida så att det inte skulle va naket för att jag vill absolut inte så fram det. Men det måste ha varit dolda gener. För jag ha verkligen inte hittat det på mammans sida.
Jag vill INTE få bra naket.
Pappan är slät och mamman är rex. Jag vill inte få bra dubbel rex.
Hoppas nu fick svar på det ni undrar :)
# 49 Förlåt att jag inte va hemma. Jag var på prao i falu tingsrätt.
#50 Lugnt, jag fick all den hjälp och info jag behövde. :) Är riktigt glad över lilla London som redan hänger (om än lite slarvigt…) och trivs bra i nya flocken. ^.^
//Lamina
# 51Jag trodde inte att jag skulle va borta så långe. Va bra :). Det är bara att fråga om det är någonting du undrar över :).
Vilka av killarna finns kvar?
# 53 det finns 1 toppörad slät, 1 dumbo rex, och 1 som är toppörad rex :).
Det finns inga tjejer kvar.
#54 okej, vilka är rexarna? Kan du skriva nummret i inläggen som dom senaste bilderna var? hiih, måste se..
# 55 30,31, och 32 är tillsalu :). 30 och 32 är rex :)
Åh, herregud så söta..! Jag ska nog prata lite med mamma och pappa om att jag ska få skaffa råttor nu. Dom vill att jag ska köpa det efter hamstern, men han står ju ändå i ett annat rum.. hehe ;)

Jag önskar att jag hade köpt den släta också. Mysigare bebisar har jag inte träffat på länge!
Jag tror att jag är smått förälskad i #32 :'O Sjukt söt!
# 58 Haha tack :).