Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1591 ggr
dreamoutloud
0

Två nykomlingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ^^
Har skrivit lite här på forumet det senaste med frågor om råttor osv. Och idag kom tillslut de små sötnosarna som jag hela tiden ställt frågor om i förberedelse.

Hämtade mina herrar idag och de är nu nyinflyttade i sin bur hemma hos mig. Tänkte presentera dem med en liten bild ^^

Den svartvite är Ritchi och den brunvite är Hari. Ber om ursäkt för de dåliga fotona de ville inte riktigt sitta still ;)

dreamoutloud
0

Här är en bild på endast Ritchi med :)

Afrejd
0

Aww så söta ! =) En hooded och en varigated missmarked. eller är de en hooded missmarked? ;P

Zakaraa
0

Jag skulle säga att båda vad hooded och den svarta missmarked :)
Riktigt söta var de i alla fall ^^

Är det en cinnamon eller vad är det för färg på den ljusa? (alla ljusa beiga färger ser lika ut för mig haha)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

dreamoutloud
0

Jag är jättedålig på färger och märkningar tyvärr!
I affären (råttorna är från uppfödare men såldes i affär) kallade de råttorna bara svartvit och beigevit så vet tyvärr inte ^^'

Zakaraa
0

Det finns många här som kan hjälpa till mer färger när lie fler bilder kommer :)

Afrejd
0

Den beige vita ser ut att vara lite för mörk för att vara Champagne så kanske amber?

dreamoutloud
0

Skall försöka ta lite bättre bilder senare eller i morgon :)
Just nu sover sötnosarna så vill inte störa dem :3

Här är iaf en till på Ritchi jag tog tidigare idag. Han är en riktig klätterapa med massa energi!

Zakaraa
0

Söt ^^
en liten undran är det bilden som gör att buren ser så väldigt smal ut eller hur smal är den? (med smal menar jag djupet dårå)

dreamoutloud
0

Här är en bättre bild på Hari och hans färger/täckning :)

Loovi
0

Är råttorna också från Bromma Zoo? :)

dreamoutloud
0

Nepp. De är från en privat uppfödare som gav dem till djuraffären Fidos i Trollhättan :)

Terato
0

Fast är den svarta verkligen missmarked? Jag är inte duktig på teckningar men jag tror inte den räknas som missmarked. Tror den måste vara mer "fel" då.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Allamej
0

#13 Sant Terato, det är ju en hooded helt klart, urkass hooded men ändå inget missmarked där.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zakaraa
0

så rygg'ålen' Kan vara splittrad på en hooded utan att den är mm?
Trodde den skulle va en hel 'ål' för att vara en hd (utan mm menar jag då), där lärde jag mig nått nytt :P

Nån som kan svara på vad det är för en färg på #10?

dreamoutloud
0

Hari (den beige) har verkligen blivit mer och mer social sedan jag fick dem, vilket gör mig mycket glad :) Nu kommer han springande fram till burdörren så fort jag närmar mig och kryper ofta upp i handen på mig. Han är inte riktigt bekväm med att sitta på axeln eller krypa på kläderna än men han började vänja sig vid att bli buren så har fått göra några äventyr runt i lägenheten.

Ritchi (den svarte) är dock mycket skyggare och piper skrämt om jag kommer för nära med handen. Han luktar dock på mig och vågar närma sig ibland så antar att det kommer med tiden för honom med ^^

De var i alla fall båda jätteglada när jag ställde in lite nya saker i deras bur idag :)