Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1720 ggr
PlusPlus
0

Dumbo råttor.

Är det bara via uppfödare man kan hitta dumbo råttor elr brukar zoo affärer ta hem några sådana? Fast jag litar ju mest på uppfödare. Är VÄLDIGT intresserad av en dumbo r.

Grodan
0

Jodå, dumbos finns även på zoo. Du kan även kolla annonser på blocket och zoonen.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

PlusPlus
0

Okej. De är bara det att jag bor i Karlstad där de aldrig verkar att finnas något. Och inge körkort har jag helller =/

Grodan
0

Vi har även en tråd här med dumbo-uppfödare i Sverige, samt en artikel med en lista över råttuppfödare - varav några har dumbo.

Råttor säljs ju över hela Sverige så även i Värmland lär det väl finnas några till salu. Om inte annat kan du ju kolla med transporthjälp via transport.ifokus eller här eller annat forum.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

PlusPlus
0

Tack för tråd länken. Är rätt så ny på sidan så.  hehe, har inte hittat en enda i karlstad elr närliggande områden och har kollat med zoobutike i kstad å dom vet inte ens vad de är =/

Lells
0

Dom finns på vissa zoo. Zoo affären i Skärholmen/Stockholm ringde mig dock IDAG efter typ 3månaders förfrågningar efter en dumbo hane. Dom har tydligen någon uppfödare som levererar till dem men det verkade inte vara så värst bra..

zickan
0

finns på haninge zoo.. var inne nån dag sedan och det finns ännu 4 st kvar från mig där inne.. börjar bli lite stora dock.

sedan har ju hagsätra egen avel samt tar mest in udda råttor från imazoo. men jag rekomenderar att hålla dig borta från imazoo råttorna. bara fråga i zoo vart de kommer ifrån.

om jag får kull så kan jag oftast fixa djur åt höger och vänster. har en kompis som åker runt mycket i nedre sv från sthlm.

sedan om du hittar en dumbå råtta så kolla in på djurtrasnport.ifokus.se finns flertal där som åker och har erbjudit sin hjälp att transportera.

om man är smart så kollar man runt på mässor på det stället där råttan/orna kan ev finnas som du vill ha. då brukar det finnas folk som åker från olika hörn.
kolla typ  hittekatter, hund, iller, råttor, mus, hamster. fokus sidorna också ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nidnal
0

Jag har sett dumboråttor på Arken Zoo i Karlstad en gång, har även sett på Altai Zoo i Arvika…

Men transport borde gå att ordna någon gång, du får följa med oss på utställning vetja ;)

PlusPlus
0

#7  Hmm okej? Till mig sade de på Arken Zoo att de inte tar in några dumbo där. Där har dom inte råttor inne utan man får "beställa" och lägga handpenning på råttan. Detta införde de efter att de hade stängt i ca ett halvår. Hur länge sedan var det?

PlusPlus
0

Plus att jag aldrig tar mig någonstans annat än med buss så. Tkr så synd om råttorna när dom måste åka buss så mkt =/

Nidnal
0

#8 Det var innan de stängde ja… 1-2 år sen kanske.

PlusPlus
0

putt

PewPea
0

#2 Jag håller verkligen med, bor också i Karlstad och här har vi väldigt lite med djur som t.ex dumboråttor och illrar.

Tycker det är ganska synd, hade jag kunnat så hade jag säkert själv avlat dumboråttor.

Terato
0

Hehe, tänkte bara påminna om att det här är en vääääldigt gammal tråd! Tungan ute

Flera av skribenterna ovan är inte aktiva på forumet längre.

Jag tycker tvärt om att det är synd att råttor och illrar säljs på zoobutik över huvudtaget.

Leta på en uppfödare istället, tycker jag, där djuren har växt upp under trygga förhållanden och är seriöst uppfödda! :)

Kolla uppfödarlistan här eller på www.rattsallskapet.se

Det är inte så läskigt som man kan tro att kontakta en uppfödare!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

PewPea
0

Jag vet att det är en gammal tråd och jag är inte för djur i zoobutiker, syftade på uppfödare.