Voljär från Hornbach
Jag har fått nys om att Hornbach ska ha en schysst voljär, så nu undrar jag helt enkelt om någon har en personlig erfarenhet av den och om den finns att hitta på deras hemsida?
Hejsan!
Jag vet ärligt talat inte om den finns kvar längre, iallafall inte i deras ordinarie sortiment
Jag köpte min begagnad för ett par månader sedan, och jag trivs väldigt bra med den! Min bur är 155*65*60 (höjd, bredd,djup)
+ Den är ganska lätt att städa, då den inte är så ruskigt djup, och det finns två ganska stora luckor, som även underlättar detta
+ Utdragbar botten, underlättar vid städning
+ Mycket space för pälsbollarna att röra sig på
+ Generellt inte så värst dyr att få tag på
+ Snygg
-- Taket är väldigt brett, man måste skruva av det för att få in buren genom dörren. (detta är dock bara 8 små skruvar, och går rätt fort)
-- Gallret har en tendens att vara liiiite ojämnt, så hyllplan sitter aldrig helt helt rakt
-- Inget gallertak, och vissa ser detta som en ganska tråkig grej då många gillar att hänga saker uppe i taket (man kan ju dock köpa till nät och fixa själv?)
Mina killar gillar den iallafall :-)

Okej. Tack så mycket. Jag misstänkte att de kanske hade slutat med den då jag inte lyckades hitta den. Lite trist då jag blev rätt så intresserad utav den. Visserligen finns det många andra bra burar, jag är nöjd med de jag har idag, men skulle inom en eventuell framtid vilja skaffa större och mer praktiska burar. Och så är jag heller inte gjord av pengar, men jag läste att Hornbachs voljär låg under tusenlappen.
okay, yes :-) Tur som det är finns det ju mååånga olika voljärer, ett hett tips är att hålla utkik på blocket, framför allt om du vill ha en lite billigare, där fixade jag min :-)

Jag brukar hålla koll på blocket rätt så ofta, men de flesta burar som intresserar mig inom ett prismässigt område säljs för det mesta tillsammans med råttor vilket är lite trist när man bara vill ha en bur. Nu har jag visserligen tre bra burar över, men som sagt tänker jag på framtiden då jag hoppas på att komma igång med råttor ännu mer.
okay, jo jag förstår det :-) Min bur tar upp till 10 vuxna råttor, så det känns skönt ^^
Men hur mycket kan du tänka dig att lägga ut för en bur då?

Min tar upp till 12 stycken och de andra tillsammans tar nog liknande, men ändå.
Under tusenlappen helst.

Tradera brukar ha voljärer för under tusenlappen, kika där! Ofta säljs dom till ett fast pris på runt 799:- där.

Okej. Vilken bra idè.