Söta Nogger
Födelsedatum: 22/7 2009
Färg, teckning och hårlag: Black husky roan
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 15 (15)
Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Ernst född 6/5-08, 712 gram, black striped roan.
Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Black Russian född 8/11-08, 440 gram, silver black american berkshire missmarked.
Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Omplacering. Nogger omplaceras då jag vill att han ska komma till någon som bara har tid för honom. Hos mig räcker inte tiden till åt att ha en ensamråtta också tyvärr.
Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Jag (Cindy Fransson)
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Nogger är världens gosigaste kille och han är gärna ute och håller en sällskap. Andra råttor kan han tyvärr inte vara med längre då han plötsligt blev dominant strax efter att han fyllt 1 år. Nogger är kastrerad, men det har tyvärr inte hjälpt och han vill inte bo med varken pojkarna eller flickorna här.
Nogger behöver komma till ett hem där han får fortsätta vara själv då han tydligt valt just det och verkar må toppen även ensam. Dock vill jag att han kommer till någon som har honom ute mycket så att han på sätt och vis får sällskap ändå. Nogger älskar människor och umgås gärna mycket och länge.
Jag väljer att omplacera Nogger då jag känner att jag inte har tiden till en ensamråtta också. Jag har mycket just nu och tyvärr kan jag ju inte ha Nogger ute tillsammans med de andra och då blir det för mycket för mig att hinna med att ta ut 1 flock honor, 1 flock hanar och 1 ensamråtta.
Jag vill dock fortfarande veta hur det är med honom i hans nya hem och jag förutsätter att vi håller kontakten åtminstone hela Noggers liv.
Nogger har mycket kvar att ge till rätt person!
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100 kr, reggad i SRS.
Ort där råttan/råttorna finns: Sjöbo, Skåne.
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Jag föredrar kontakt här i tråden eller att intresserade skriver till min mail: dramatik80_7@hotmail.com
OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: Öppen.

Vilken söt pojke ^^
Tyvärr lite långt att åka för mig, har ingen extra bur i bra storlek förens jag byggt om garderoben till flickorna och sedan tänker jag inte skaffa fler djur innan flytten i slutet på månaden då jag tycker det är onödig stress på djuren.
Men om du inte hittat hem till honom innan julen (och jag får tag på en bur eller hinner bygga om garderoben) så får han jätte gärna följa med mig hem då jag ska ner och fira jul i Skåne. :)

Det gick undan:) Du får hålla utkik i tråden om han är kvar eller inte när jul närmar sig:)
JAG är intresserad. Min pmgrej strular, med adda mig gärna på msn.

Jag puttar lite för Nogger:)
Måste bara påpeka att han var übersöt!
Tyvärr kan jag inte ta hanar, men riktigt söt var han (trodde han var BEW innan jag läste färgen :P)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Haha, ja han har bara blekts väldigt mycket:P
Åh, så fin! Jag vill så gärna ha honom. Men jag har ju föräldrar också.. 

#8 Ja, det är ju en fördel om de också är med på det:)
Är sugen på sötnosen men det är en bit mellan oss.
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Är också sugen, bor i skåne… Fast har inte plats med en till bur i mitt lilla rum D: dessutom ska jag snart utöka min flickgrupp så kan antagligen inte :/
Men riktigt söt var han :)