döda platta bebisar
hej.. en kompis till mig fråga varför hon ittar sina bebisar döda.. först dog 2.. sen nu några timmar senare hitta hon 3 st döda till.. och dom e platta… jag sa att jag fundera på om d kan va hanen? nån annan som kanske vet?
hon ska inte ha hanen med bebisarna:s mamman ska vara själv med sina bebisar.
sedan så måste mamman vara tillräckligt gammal och fått massor av mat innan födsel och även efterfödsel för att hon ska kunna göda sina bebisar, annars dör dem. Ge massa nyttig mar som pasta, smör, ägg, avocado osv
Min blogg: SweGizmo.se
Agh! (Ska inte få ett utbrott nu så jag säger inget.)
Detta är en otroligt obehaglig tråd och vill ni ha den borttagen så fixar jag det.
Och gör som Gizmo, andas innan ni skriver så att ni inte får samma problematik som mikeiko
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#3 Problematik? Jag sa ju inget? o.O
Stämmer precis som #1 skriver.
Låter inte som dom bästa förhållandena för mamman om hannen bor i buren hon bör flytta ut honom på en gång. Bor det fler råttor i samma bur? Hur gammal är honan? Hur stor bur är det dom har? Har din kompis råttorna som sällskaps djur eller till något annat?
1. Se till att honan får bo med sina bebisar i en egen bur.
2. Ge henne bra näringsrik och fett mat.
((Är inte heller så glad över inlägget men sen vet man ju inte om det beror på okunskap eller inte. Får hoppas det är okunskap av någon som läser på mer eller inser att dom får det bättre i ett annat hem och ger sina råttor ett bättre liv..))
jag säger åter igen.. det är inte mina råttor som fått barn.. jag äger bara 4 killar.. jag skulle aldrig avla själv då jag inget kan om d.. men hon frågar mig vad d kan bero på..å jag frågar här då jag inte har en aning då jag inte äger honor eller tänkt para mina…… jag vet inte hur gammal mamman är..å jag tror inte hon har nån kunskap alls om råttor överlag….. så snälla "häng" inte mig för detta…. å nu har d blivit bebisar å då vill jag kanske kunna ge råd så dom inte dör.. eller e d d bästa?
altså inte att d e bäst att låta dom dö.. men ja missförstå mig rätt.. att hon kanske inte ska ha några råttor alls…
Jag hänger inte dig. Försöker själv bara hjälpa. Men svårt att spekulera i vad som det kan vara utan mer fakta. Men du kan ju först och främst berätta för henne att hon inte ska ha råttor av olika kön tillsammans och ska separera dessa snabbast möjligt. Vet du hur många råttor hon har? Om hon nu inte har någon kunskap om råttor så borde hon läsa på det på en gång. Om hon inte klarar av att ta hand om mamman och hennes bebisar så kan hon kanske hitta någon som kan ta hand om dom på rätt sett eller kontakta råtthjälpen. Vart är det ni bor?
Om hon är ung så har hennes föräldrar ansvar för djurens välmående och hälsa, så det kan vara värt att de får läsa på också…
nej inte du mische.. men folk verkar bli arga på mig… altså missförstå mig inte.. jag tycker heller inte att man ska ha råttor eller föda upp dom om man inte har tid ork eller framför allt kunskap.. vad jag vet så har hon en hona å en hane…. jag skrev tipsen till henne på fb… hon la till mig på bla bilddagboken när hon såg att jag hadde råttor för några år sen.. å nu har hon hpppenbarligen skaffat egna… jag fråga henne oxå hur gammla dom e framför allt honan….. såg att hon svarat nu.. hon e 8 månader…. å på frågan vad hon käka skrev hon vitkål å rotfrukter!! jösses!!!! ja uppenbarligen kan hon inte nått!

morbidoll, be din vän att maila mig om du vill.
Tror det blir mer konstruktivt att diskutera med henne personligen.
Älskar mina stora små vänner..
denna människan e typ 30…. japp ska se om hon e villig att göra d
Inte arg på dig, bara på situationen, stackars bebisar och stackars råttor :(
tyvärr verkar alla ha dött… sist hon skrev.. sent i natt så var d bara 2 kvar….. så ja… dom e nog borta nu :( blir ledsen bara jag tänker på d.. å hon verkar itne va direkt glad över hjälpen ni get.. då hon inte skrivit nått mer om förslagen eller sakerna ni gett…..