Knight's and Ladies
Låt mig stolt presentera (i en helt egen fräsch tråd), min nuvarande kull, Knight's and Ladies!
Föräldrarna är, som bekant från min tidigare kulltråd "Äntligen bebisar!" Ratsian Oonko Vähän Ihana och Absinth's Knight of the Justice.
Jag ville få ihop ett tema där både mammas och pappas namn speglas i namnen. Knight betyder ju just riddare, och Ihana är underbar på finska. Riddarnas fruars titel var Lady, och det har jag använt tillsammans med ord jag kopplar till underbart och översatt dem till latinska.
Ett stort tack till Love- som hjälpte mig brainstorma! :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Åh, vilka sötnosar!! <3

#24-25 Jaa visst äär de?! Jag är helt tokförälskad, måste nog vara sötaste kullen på länge haha! :D
Men aw, vilka godingar! Vill pussa bebismage
Blir lite extra pussgalen när jag ser Lady Amor, vilken sötnos!
#27 Jag har nog pussat så mycket bebismage på sistone så snart ser det ut som att de har barberat sig HAHA, jag pussar bort pälsen, det ni ;)
De är underbara, hur ska jag klara av det nästa kull, där bebisarna kommer ha ännu en sötfaktor till, dumbo?! 
Sir Galahad var bland de sötaste jag har sett ^^ När kommer nästa kull då, vilka är päronen? :-)

Åhh!!! Vilka underverk du har! Du vet att jag älskar dina råttor, spännande med dumbo i nästa kull 

sikle
Alla bebisar har nu flyttat hemifrån och hittills är alla mer än nöjda. Denna kull var verkligen underbar, alla var så gosiga, pussiga, hängiga, you name it.
Orsaken till varför jag inte uppdaterat i tråden eller nåt är för att det hände något mycket tragiskt här hemma på måndagkväll.
Jag hade satt in de två honorna jag behöll från kullen (underbara vackra Lady Aestos och Festo) hos honorna. Satte även in Ihana på samma gång.
När jag senare på kvällen skulle ge mat åt råttorna hittade jag båda bebisarna döda brevid sin mamma som kämpade för livet. Någon hade dödat bebisarna och även attackerat Ihana.
Ihana verkar klara sig, även om hon inte alls är samma råtta som hon var för en vecka sen. Hon är stel, stirrig och livrädd mest hela tiden. Jag vet inte om jag inbillar mig men ibland verkar det som att hon letar efter sina små också.
Jag har ingen lust att vidare spekulera i saken, jag vet bara att jag inte vill ha nåt med mina honor att göra. Alla ska bort, till nån som aldrig tänker ta hem en bebis. Jag klarar inte ens av att se på dem utan avsmak.
Rättelse till mitt föregående inlägg, jag menar såklart inte att jag inte spekulerat i vem och varför och när och hur osv osv, jag menar att jag nu har spekulerat klart och jag klarar inte av att tänka på det mer än nödvändigt (vilket betyder varje gång jag är i samma rum som råttorna, vilket är så gott som hela tiden), jag kommer bli knäpp om jag inte försöker gå vidare.
Saknaden är så stor så det skär i hjärtat och ungefär 315 gånger per dag tänker jag tanken att sluta med råttorna helt. Känns inte rättvist liksom att man ska behöva hitta sina älskade råttungar slaktade i buren som belöning för att man jobbat hårt och verkligen lagt ut tid på att kela med bebisarna och umgås med dem så mycket som möjligt.
Mycket klarar jag, jag trodde att det skulle vara världens undergång när min gammelråtta somnade in, men det var ingenting jämfört med smärtan och saknaden efter mina små.
men uch vad tragiskt:s lider med dig.
Min blogg: SweGizmo.se