Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 902 ggr
dreamoutloud
0

Kalla vintrar

Finns det någon som har tips på hur man kan göra för att få det lite varmare för sina råttisar under kalla vintrar?
Jag bor i lägenhet i mitten på andra våningen som väldigt lätt värms upp och runt middagstid, eftermiddag är det väldigt varmt i lägenheten med lagom temperatur för både mig och råttisar.

Men jag vet dock med mig att det sent på natten och tidigt på morgonen kan var redigt kallt i lägenheten. Och jag kan tyvärr inte dra upp elementet för mycket.

Råttorna står dock inte i drag så det behöver man inte oroa sig för. Vill bara inte att de små skall frysa nu när det börjar närma sig vintertid.

Allamej
0

Jag har ett el element i råttrummet, det är ett hörnrum och blir inte alls särskilt varmt på vintern

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[MittNamn]
0

Du kan ju hänga riktigt tjocka gardiner framför ytterdörrar och fönster.. de isolerar endel från drag

[MittNamn]
0

gardinen bor helst vara en aningen för lång så att den ligger lite på golvet för annars stopper dem inte kylan från att komma ut på golven då kylan inte stiger vilket värme gör

EmmaWq
0

Jag har lagt en fleecefilt över buren som står mot fönstret (även ventilen över fönstret som är närmast buren är stängd)

Kan försöka med lite tjockare gardiner också, men kan ju liksom ändå inte dra för de helt (har killarna i mitt sovrum) men det är ju bättre än ingenting :-) Sedan måste det ju påverka om man har mattor i rummet och så? Tänkte köpa en ganska stor, lite tjockare matta och ha på golvet, så att de slipper frysa om sina små tassar ^^

Itchy
0

jag har värmelampor vid mina burar då jag har ett par nakenfisar, vilket är väldigt uppskattat av såväl pälsade som nakna.

You can't spell Bitchy without Itchy

EmmaWq
0

#5 okay, vad smart! var får man tag på sådana till ett bra pris? :-)

Itchy
0

jag köper på zooaffärer, de är tyvärr inte så

billiga :/ annars kan man nog ha en 60w spot riktad mot buren

dreamoutloud
0

Kan ju testa att lägga en filt över eller liknande. Det är så att jag bor i lägenhet, en etta, så har allt i samma rum :P Så har bara ett element som tyvärr inte går att dra upp mer än jag redan har. Gardiner har jag inte dock, så det kanske är något att skaffa.

Kommer dock inte släppa ut dem på golvet så ofta utan de bekantar sig mest med min säng eller skrivbordet. Skall de ut på golvet blir det i badrummet och där är det varmt och skönt :)

EmmaWq
0

okay men en fleecefilt är bra att dra över åtminstonde på den sidan som står mot ett fönster eller där det är drag :-)

Itchy
0

med filtar över buren finns oxo risken att den dras in i buren rätt snabbt ;)