Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 645 ggr
dragonstar
0

Massor med frågor

Hej finns det något inlägg för den som vill lära sig mer om vad råttor behöver?

Allt från bur mat och motion?

Hur är det att var råttägare?

Har på Mus iFokus fråggat vad skillnaden är mellan Råttor, möss, gerbiler och hamstrar. Vad anser ni här?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

EmmaWq
0

Hejsanhejsan!

Jo, det finns säkert inlägg här på forumet någonstans… Men denna uppfödaren är otroligt seriös (och bara en av flertalet duktiga här inne) och har dessutom en väldigt schyst hemsida där det står mycket basic (kolla under flikarna här bor vi, skötsel&fakta)

Katoz

Sedan kanske det är lite svårt att säga väldigt konkret EXAKT vad de små liven behöver i ett inlägg… Jag är själv en relativt ny råttägare, men har varit rätt aktiv här inne de senaste månaderna, och då snappar man upp väldigt mycket bra kunskaper (då de flesta här inne är väldigt seriösa och måna om sina älsklingar) Så mitt bästa tips är helt enkelt att kolla under de olika flikarna, så garanterar jag dig att du lär hitta vad du behöver!

EmmaWq
0

Denna uppfödares hemsida är också väldigt bra (hon har mycket fina bilder)

Cosmonita

EmmaWq
0

(Känner att jag borde ha samlat mina inlägg lite bättre :P) Men ville tillägga iallafall på frågan om hur det är att vara råttägare; Det är helt fantastiskt! Du har alltid en kul sysselsättning, får mycket tillfällen till att vara kreativ både när det gäller kost, och inredning mm, du har alldrig en tråkig stund, och de kan dessutom bli mycket mer tama än t.ex en hamster (dvs att de blir mer personliga enligt egen erfarenhet) Kan tyvärr inte säga så mycket hur de skiljer sig ifrån möss eller gerbiler då jag inte haft dessa, men en del gissar jag…

dragonstar
0

Tack för svaren =) ska läsa på lite om dem. =) och så får vi se om fler svarar på desa frågor.. komemr säkert mer sen =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[lucke]
0

Den stora skillnaden mellan råttor och de andra gnagarna du nämner, är att en råtta kan vara med på ett helt annat sätt. Mina råttor har varit med på picknickar och utflykter i somras, de hänger med på axeln när jag fixar i min lya etc. Alltid i famnen när jag sitter vid datorn/kollar film etc. Jag vill inte bara ha ett djur att titta på utan jag vill umgås mycket med mina djur, då tycker jag att rådisar är det ultimata husdjuretKyss