Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 995 ggr
Luka
0

Töserna lägger papper där de kissar

Mina råttor är jätteduktiga på att gå på låda, när det gäller kluttar iallafall. När det kommer till kiss är de inte lika duktiga… De kissar lite var stans, dock hämtar de pappersbitar och lägger där de brukar kissa i buren. Förmodligen för att de upptäckt att det suger åt sig det blöta.

De har bland annat en liten plastkorg i den brukar det samlas lite kiss i ett hörn, då hämtar de papper och lägger i det hörnet.

Är det fler som har råttor som gör likadant?
(Tänker att det borde vara det..)

Zakaraa
0

haha om ändå mina vore så duktiga ^^
Men nejdå de tar istället Bort pappret jag lägger över deras fläckar, är ju på det stället där de sover så det är ju inte så mysigt, varken för dem eller den som hanterar dem. Men dom har väll en anledning till deras beteende också antar jag :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Luka
0

Hehe. Jo, men de är ganska duktiga på att lämna kissfläckar utan papper, fast dock bara på ställen där de inte ligger. Ibland ligger de i hög och kissar på varandra också (antar det eftersom de brukar lukta kiss när de legat i hög)…inte så mysigt!

mikeiko
0

Tyvärr så är det ju så med råttor att de kissar lite varstans, toaträna hur mycket du vill, det kommer i första hand bara vara "nummer två" i toan :)

Men det är ju toppen att de lägger uppsugande material där! Håll koll på deras favvoställen för kiss, och lägg sen rejält med rivet tidningspapper där så de slipper ta annat papper som de kanske hellre kan bädda med. Underlättar städningen!

Zakaraa
0

Porblemet med det för mig är att mina bäddar med Allt. Tidningspapper är en av favoriterna :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Luka
0

Hehe, jo, jag vet. Jag är nöjd så länge de gör nr2 i lådan :)

Jo, men de brukar oftast ta tidningspapper. Ibland om de hittat nåt annat så tar de det också. De är så söta när de släpar omkring på saker. Nu hade de släpat upp ett helt tidningspappersark från botten på buren till översta hyllan (ca 1,20 m), vet dock inte varför… Men de tycker om att hämta och släpa saker… Ibland släpar de upp saker högt i buren och knuffar ner dem igen.

mikeiko
0

#5 Haha ja det är så roligt när de tar saker liksom bara för sakens skull! Har en tjej som gillar att sno pennor, skedar och allt möjligt hon hittar och orkar bära på. Sen lägger hon sakerna nån annanstans, tar sällan med sakerna in i buren haha…liksom….det är bara kul att hitta något och stjäla det, men att sen behålla det är inte lika roligt XD

Luka
0

Jag hade råkat glömma två skruvar på golvet efter att jag satt upp en spegel, dessa hittade jag sedan i buren :P En annan gång släpade en av dem iväg med en skruvmejsel, fast bara på skrivbordet… Undrar vad de planerar.. HAHA!
Hittar suddgummin och sånt i sängen ibland också…